Win ME/2000 netværk
Fra : Erling Sørensen

Dato : 19-11-01 17:07

Hej NG !

Jeg skal forsøge at koble 2 PC´ er sammen til et netværk , der hver især
skal kunne gå på nettet (Stofaforbindelse). Igennem 5-6 måneder kunne vi få
adgang til nettet ved at skifte forbindelse til modemet mellem de 2 PC´er
(øjebliklig opkobling) Nu trager det 4-8 timer når der skal skiftes mellem
maskinerne - det skyldes MAC-adressen I netværket bliver den ene PC´er
server og den anden klient. Så skulle jeg undgå at købe en hub (det betyder
at serveren skal være tændt når den anden maskine skal på) Jeg har et
krydset kabel til direkte forbindelse og installeret hhv 2 og 1 netkort i
maskinerne. Jeg prøvede Jeg har fået det råd at installer windows 2000
istedet for ME som jeg bruger nu (pga. at der er meget nemere at lave
netværk i 2000 ) Min søn er en Net spillefugl så han vil ikke undvære ME.
Kan jeg havde 2000 på server og Me på klienten eller ME på begge uden
besvær ?? . Er det noget sludder eller hvad ?

mvh

Erling Sørensen

pablo@get2net.dk

Fra : Zikterion

Dato : 20-11-01 00:18

det du siger lyder lidt sort, men det er abeslut nemest at kører med hub
istedet for at kører med 2 netkort igennem den ene......

Fra : Jan Jensen

Dato : 21-11-01 09:56

Hej

Du skal ha` fat i en hub, eller endnu bedre en switch, som du forbinder
begge
maskiner samt stofanet til.
Maskinerne sætter du op som beskrevet i det materiale, der fulgte med
stofanet.
Så kan du anvende Internet på begge maskiner, samt sønnen kan ha` et par
kammerater med hjem som ligeledes kan kobles på med deres maskiner.

På denne måde spiller det ingen rolle, hvilket Operativ system du anvender.

Venlig hilsen Jan Jensen