GeForce 3 og tv-out
Fra : kcdc

Dato : 19-11-01 17:09

Hej alle i NG:

Jeg har lige anskaffet mig et Asus GeForce 3 (TI-200) deluxe, og jeg kan
ikke få maskinen til at genkende kortets tv-out
chip......................hverken på Windows Me eller Windows XP

Nu vil jeg så gerne høre om der i det hele taget ER nogen som har fået GF3
tv-out til at virke??????

mvh

kcdc

Fra : Jbird

Dato : 19-11-01 21:37

"kcdc" <k.c@email.dk> wrote in message
> [...]
> chip......................hverken på Windows Me eller Windows XP
>
> Nu vil jeg så gerne høre om der i det hele taget ER nogen som har fået GF3

hent driveren. winxp har ikke en driver med tv-out og alle de andre fancy
ting i sig.

http://205.158.109.140/Windows/21.83/WinXP_21.83.exe

www.nvidia.com

/Jørgen

Fra : kcdc

Dato : 19-11-01 22:33

OK, det prøver jeg så, jeg mener dog at det er lidt mærkeligt at ASUS egen
21.81 driver ikke virker!!!!

Nu får vi se om jeg bryder ud i stor jubel

kcdc

Fra : kcdc

Dato : 19-11-01 22:54

Nej, det hjalp ikke.

Der kommer ikke en "ekstra skærm", frem (under egenskaber for skærm) når jeg
har installeret driveren.

Det er virkelig skummelt, jeg forstår det ikke, jeg tror at jeg sender
skidtet retur........ellers et godt kort........

kcdc

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 20-11-01 19:31

> [...]
>
> Det er virkelig skummelt, jeg forstår det ikke, jeg tror at jeg sender
> skidtet retur........ellers et godt kort........

Hmm, min laptop har et nVidia Geforce <et eller andet> Go, og der detekterer
den heller ikke TV out - med mindre der rent faktisk hænger et TV i den
anden ende. Så har du ikke forbundet kablerne men bare "sidder og leger" går
den ikke.

Men er det TV-out der er det vigtigste skal du sende kortet retur - det er
så vidt jeg har set kun Matrox der kan finde ud af TV-out. Eller du kan
overveje om det er muligt at smide et Matrox PCI kort i som andet
skærmkort - så ville du få både ordenlig 3D ydelse og TV-out.

/Lars

Fra : jonas jacobsen

Dato : 24-11-01 01:33

ja hej

Fra : Mureren

Dato : 19-11-01 23:15

> OK, det prøver jeg så, jeg mener dog at det er lidt mærkeligt at ASUS egen
> 21.81 driver ikke virker!!!!
>
> Nu får vi se om jeg bryder ud i stor jubel

Jeg kan da lige tilføje at tv-chippen på mit MicroStar 8836 Geforce 2 Ti Pro
heller ikke bliver fundet af TVtool 5.5/Win2K.....
Bruger nVidia's 22.80 drivere, med tilføjede opløsninger for maksimalt
udbytte på tv....

Tv-chippen er en Phillips 7102 så vidt jeg kan se.....

Mureren

Fra : kcdc

Dato : 19-11-01 23:38

Ja, jeg har også en af de der Philips chips, min er vist en 7108..........

Mon det kan være dem man skal have fat i nogle drivere fra?????

kcdc

Fra : Mureren

Dato : 21-11-01 16:05

> Ja, jeg har også en af de der Philips chips, min er vist en 7108..........
>
> Mon det kan være dem man skal have fat i nogle drivere fra?????

http://www-us.semiconductors.philips.com/pc/news/saa7108/index.html

men ikke noget om drivere/firmware eller andet nyttigt
Og jeg kan sket ikke finde 7102 (endnu mere ()

Mureren

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-11-01 17:22

Hmmm, jeg har også søgt nettet tyndt for at se om jeg kunne finde noget i
den retning som de viser i det link, tak for det, selv om det ikke afhjælper
mit problem.

Nu har jeg jo sendt kortet tilbage til forhandleren og nu får vi se hvad de
siger, jeg skal selvfølgelig nok give lyd fra mig når jeg hører fra dem.

kcdc

Fra : Mureren

Dato : 22-11-01 16:35

> Nu har jeg jo sendt kortet tilbage til forhandleren og nu får vi se hvad
de
> siger, jeg skal selvfølgelig nok give lyd fra mig når jeg hører fra dem.

Det ser jeg sgu' frem til....(og det er der også andre der gør kan jeg
fornemme i diverse grupper)

Mureren

Fra : Kim Christensen

Dato : 22-11-01 17:19

Jeg læste lige at der var een der mente at man SKULLE have TV'et tændt før
at du kan sætte prik i TV-knappen, jeg har desværre ikke mulighed for at
teste det længere, men det kunne jo være du skulle prøve det.........

Fra : Mureren

Dato : 23-11-01 17:56

> Jeg læste lige at der var een der mente at man SKULLE have TV'et tændt før
> at du kan sætte prik i TV-knappen, jeg har desværre ikke mulighed for at
> teste det længere, men det kunne jo være du skulle prøve det.........

Been there, done that......no effect
Vi må håb du snart hører fra din hardwarepusher....

Mureren

Fra : Kim Christensen

Dato : 25-11-01 18:02

I fredags fik jeg at vide at kortet var lagt til test, så jeg hører
(forhåbentligt) fra dem i løbet af den kommende uge.......vi får