Lukning af adgang til \\servername\c$
Fra : Jokke

Dato : 19-11-01 15:40

Hej NG.

Jeg sidder med en windows 2000 server, med ADC. ADC laver per default et
adminitrativt share der heder c$, som man ikke kan komme ind i og ændre
rettigheder på.

hvad gør jeg for at slette dette share, eller sætte rettigheder til at ingen
kan logge sig på det share, med mindre de er medlem af både logget på
domainet og medlem af den administrative gruppe ????

/jokke

Fra : Karsten H.

Dato : 20-11-01 00:14

Thus spake Jokke in news:WQ8K7.65$8%.8902@news000.worldonline.dk:

> hvad gør jeg for at slette dette share, eller sætte rettigheder til at
> ingen kan logge sig på det share, med mindre de er medlem af både
> logget på domainet og medlem af den administrative gruppe ????

Denne administrative share tillader i forvejen kun at personer i dens lokale
administratorgruppe, enten direkte eller indirekte, kan gå ind på den.

Du kan slå de administrative delinger fra vha. policies. Men de er bekvemme
at have.

--
Karsten H.
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Carsten W. Smith

Dato : 20-11-01 15:07

Hej.

Du opretter et nyt share med samme bogstav. BAGEFTER kan du slette
"C$"-sharen.

For at rette i rettighederne, skal du tildele "noaccess" til bruger
Everyone.

Håber det kan bruges, ellers mail mig.

MVH.
Carsten W. Smith