Julearrangement-ideer
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 19-11-01 15:09

Hej

Er der nogen her i gruppen, som har gode ideer til et
juleafslutningsarrangement, som jeg har været så letsindig at love at være
med til at holde?
Vi har løst tænkt på et juletræ, måske optog i hestevogn med en julemand,
salg af gløgg og æbleskiver og måske lidt sponsorridning.
Men der måtte godt være lidt flere boller på suppen, så vi kan lokke folk ud
på rideskolen lige før jul. Har nogen set noget, eller været med til at lave
noget på en rideskole, som fungerede godt? Vores arrangement er primært
tænkt for børnene og deres familier og skal vare noget af en eftermiddag.

Glædelig jul til jer alle fra
Elisabeth

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-11-01 15:23

In article <3bf9129f$0$726$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Finn A. Hansen wrote:
> [...]
> noget på en rideskole, som fungerede godt? Vores arrangement er primært
> tænkt for børnene og deres familier og skal vare noget af en eftermiddag.

Hvad med at komme pakker på træet, og så skal de få deres pony
til at stå stille, for at binde en sløjfe op, eller måske at de
skal ride slalom imellem juletræer. Det kunne også være en
staffet hvor de skal bringe pakker frem til julemanden, og komme
dem i hans kane (en vogn) ??

ion++

"klip unødig text væk", "svar nedenunder" og "ingen krydspost"
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Cowgirl Chris of Nor~

Dato : 19-11-01 18:54

"Finn A. Hansen" <villalulla@mail.tele.dk> skrev i melding
> Hej
>
> Er der nogen her i gruppen, som har gode ideer til et
> juleafslutningsarrangement, som jeg har været så letsindig at love at være
> med til at holde?

Hva med en jule-inspirert gymkhana? Det er alltid sjovt for både deltagere
og publikum....

Line.

Fra : MM

Dato : 19-11-01 19:22

Hej!
da jeg var lille og gik til ridning, blev der også altid holdt
juleafslutning.. Det var forskelligt fra år til år, hvad der foregik, men
der var altid noget for enhver smag både tilskuerne, rytterne og evt.
kommende ryttere.
Et år var der ponygames for de lettere øvede ponyryttere...Det var noget med
at skulle rundt om et juletræ i galop, ned af hesten og løbe på nogle
"pakker" (mælkekasser der var pakket ind) og så op på hesten og tilbage
igen.
Så var der også striglekonkurrence både for elever og for frivillige
publikummer. Og et år var der lidt westernopvisning, dressur- og
springopvisning og lidt voltigering. Alt sammen noget på et niveau hvor de
fleste ryttere på rideskolen kunne være med...
Og så var der juleoptog gennem byen i hestevogne et år, og hvert år kunne
folk prøve at få en ridetur. Det var noget af det jeg har været med til, og
det har altid været rigtig sjovt...
Venlig hilsen Mia