Beskyttelse af mapper i WIN 98
Fra : Carsten W. Smith

Dato : 18-11-01 23:08

Hej!

Er der en måde at lave adgangsbeskyttelse (password) til mapper i WIN98?

MVH
Carsten W: Smith.

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 18-11-01 23:33

Carsten W. Smith wrote:

> Er der en måde at lave adgangsbeskyttelse (password) til mapper i WIN98?

Har du checket de Ofte Stillede Spørgsmål (og svarene derpå) på
'http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#beskytte'?

-- Ole

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 22-11-01 20:59

"Ole Michaelsen" <omic+usenet3@fys.ku.dk> skrev i en news:slrn9vgdp9.bt.omic+usenet3@goddard.intra.orange.dk

> Har du checket de Ofte Stillede Spørgsmål (og svarene derpå) på
> 'http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#beskytte'?
>
> -- Ole

Ja det er godt "kloge ole"
Der står IKKE noget om pw beskyttelse af mapper på ovnst. adresse.
Der står noget om kryptering, men det var faktisk ikke det der blev spurgt om
Jess M

Fra : Karsten H.

Dato : 22-11-01 21:30

Thus spake Jess Mathiasen in news:9tjlir$m1p$1@sunsite.dk:

> Ja det er godt "kloge ole"
> Der står IKKE noget om pw beskyttelse af mapper på ovnst. adresse.
> Der står noget om kryptering, men det var faktisk ikke det der blev
> spurgt om Jess M

Kære Jess.

Der er ingen grund til at reagere som du gør.

Der står jo noget om kryptering af filer og mapper - prøv at genlæse
afsnittet om PGP.

Og så bør du måske også gøre op med dig selv hvad der er at foretrække.

Et program der bruger sine egne lukkede, og mere eller mindre sikre rutiner,
eller er program - igen, se PGP - hvis tekniske princip er åbent, og
generelt anderkendt som værende sikker.

Hvis du søger efter et lille program der ser smart ud, og forhindrer
kæresten i st se dine billeder, så er der næppe meget hjælp at hente her.
Søger du derimod et program der kan sikre dine filer på en måde der kan
kaldes sikker, så er chancen en del bedre.

--
Karsten H.
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Alex Holst

Dato : 22-11-01 22:46

Jess Mathiasen <jessm@get2net.dk> wrote:
> [...]
> Der står IKKE noget om pw beskyttelse af mapper på ovnst. adresse.
> Der står noget om kryptering, men det var faktisk ikke det der blev spurgt

Smarte Jess. Hvis du havde taget dig tid til at laese det efterfoelgende
afsnit ville du vide hvorfor Ole henviser til den URL. Windows 98 har nemlig
ingen sikkerhedsmodel saa den eneste maade at beskytte mapper er ved at
bruge kryptering.

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#benytter

Fra : Wideonline

Dato : 30-11-01 00:26

Hvad med 2K har den denne funktion ?

Fra : Alex Holst

Dato : 30-11-01 00:28

Wideonline <web@wideonline.net> wrote:
> Hvad med 2K har den denne funktion ?

Hvilken funktion?

(Hint: skriv under det quotede, og laes det afsnit af OSS'en jeg henviste
til.)

Fra : Wideonline

Dato : 30-11-01 03:17

Kan man beskytte mapper/filer med et password i Win2K eller andre versioner
?

Fra : Alex Holst

Dato : 30-11-01 03:17

Wideonline <web@wideonline.net> wrote:
> Kan man beskytte mapper/filer med et password i Win2K eller andre versioner
> ?

Jeg proever igen: skriv under det quotede, og laes det afsnit af OSS'en jeg
henviste til i mit originale indlaeg.

Fra : Karsten H.

Dato : 02-12-01 20:54

Thus spake Wideonline in news:9u6q0g$1jg9$1@news.cybercity.dk:

> Kan man beskytte mapper/filer med et password i Win2K eller andre
> versioner ?

Nej, ikke som standard.
Du kan derimod gøre brug af NTs indbyggede sikkerhedsmodel.

--
Karsten H. (Public PGP key at www.egotrip.dk/pgp.php)
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.