Programmet har udført en ulovlig handling
Fra : Ingrid Bitsch

Dato : 18-11-01 22:16

Hej NG
Jeg får denne besked både i Publisherog i Word.
Under detaljer "Mspub forårsagede en generel beskyttelsesfejl i modul
CBJ31.DRV på adressen 0002:000017bf"
Hvad betyder denne besked ??
Herefter skal jeg lukke programmet.
Jeg har prøvet at geninstallere Publisher, men der sker det samme.

Hilsen Ingrid

Fra : Jbird

Dato : 19-11-01 21:24

"Ingrid Bitsch" <ifb@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad betyder denne besked ??
> Herefter skal jeg lukke programmet.
> Jeg har prøvet at geninstallere Publisher, men der sker det samme.

Hmm. sker det når du prøver at printe?
CBJxx.DRV = måske Cannon Bubble jet...

Du må komme med lidt flere oplysninger. såsom hvad du gør får at få fejlen
frem...

Hvis det er når du prøver at printe, skal du prøve at fjerne og så
geninstallere printeren igen.

/Jørgen

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 20-11-01 19:06

> [...]
> Jeg får denne besked både i Publisherog i Word.
> Under detaljer "Mspub forårsagede en generel beskyttelsesfejl i modul

Det betyder at et program har forsøgt at læse, skrive eller udføre et
program fra en del af hukommelsen der tilhører et andet program (eller
systemet). I stedet for at lade programmet fortsætte og evt. ødelægge data
fra et andet program er Windows så flink at stoppe det.

Umidelbart tyder CBJ31.DRV på et problem med en driver - formegentlig til en
Cannon printer. Du skal dog være opmærksom på at en driver kan fejle p.g.a.
forkerte parametre sendt til den fra et andet program, så det er ikke
sikkert at det faktisk er driveren.

Standard metoden til fejlfinding:

1)
Reinstaller driveren der giver problemer (er der en nyere version
installeres denne). Fjern helst den gamle driver først.
2)
Reinstaller programmet der giver problemet.
3)
Reinstaller hele computeren (helst med Windows 2000 eller XP - 9x/ME er
noget bras der giver denne slags fejl meget oftere).
4)
Gå i panik.

/Lars