Bios opdate
Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 18-11-01 20:51

Hej ng
jeg har et soltek sl-75 drv bundkort, og jeg ville gerne op datere biosen
men er der nogen der kan hjælpe mig eller er der nogen der kan give mig et
link på dansk om hvordan man gør? er det overhovedet muligt at gøre det fra
windows

jm

Fra : Michael Thomsen

Dato : 18-11-01 21:31

Ja selvfølgelig kan vi hjælpe

Til at starte med så vil jeg sige at det er IKKE muligt at gøre fra Windows.
Man skal bruge dos.!

Det du først skal gøre er at downloade et par filer

http://www.soltek.de/downloads/bios/75drv-k35.bin
http://www.soltek.de/downloads/drivers/awdflash.exe

Derefter skal du lave en boot disk. og lægge de 2 filer som du har
downloadet over på en tom diskette.

Nu starter du op på bootdisken, når der står "Starter Windows" så tryk F5,
så vil den springe startfilerne over. Nu sætter du den anden diskette i og
skriver "awdflash"

Nu vil den starte et program.

Der vil være ca. 3 valg muligheder.. 1. Update bios. 2. Backup bios. 3 Quit

Du skal allerførst tage en backup af din nuværende bios, når det er gjort så
skal du update din bios.. Så spørger den om en bios fil. Her skriver du
75drv-k35.bin og trykker "Yes" når den spørger om du er sikker på at du vil
updatere din bios. Så når den er færdig med det slukker du og tænder din
computer, så når startbilledet kommer går du ind i biosen med "del" knappen.
I din bios skal du trykke F5 for at loade Default settings. Derefter kan du
evt. ændre OC, Ram hastighed, CAS m.m. og til sidst "quit and save" Så er
det hele gjort..

En god ting vil være at downloade de nyeste Via 4in1 drivere.!!

Hent dem på ttp://www.tweak2.dk/andre/via4in1435v.zip
Du er velkommen til at skrive hvis du har fået problemer med noget, så skal
jeg nok hjælpe.

Mvh Michael

Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 18-11-01 21:53

Tak ska du have det var en utrolig god forklaring du gav
jeg tror jeg vil læse dit brev igennem et par gange og se om jeg kan gøre
det, men kunne jeg få din mail adr for der vil nok lige komme et par
spørgsmål
hilsen john