Køb af hund
Fra : Fozzy

Dato : 18-11-01 19:32

Hejsa.

Efter megen overvejelse har vi besluttet at vi gerne vil have en hund.
Vi vil gerne have en rigtig familiehund som ikke skal på div. udstillinger,
så vi tror en blandingshund vil være bedst.

Så hvis der er nogen der har "en-hul-i-hækken-hvalp" til salg, så sig
endelig til.
Hvor i landet den befinder sig, er underordnet.

Med venlig hilsen

Majbritt Nilsen
majbritt.h@mail.dk

Fra : elha

Dato : 19-11-01 09:50

Prøv lige at uddybe, hvem vi er, store børn, små børn ?
Stor hund, lille hund ?
Mvh. Elha

http://www.kandu.dk/

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 19-11-01 21:03

> [...]
> Vi vil gerne have en rigtig familiehund som ikke skal på div.
udstillinger,
> så vi tror en blandingshund vil være bedst.

Hvad er en rigtig familiehund ? Du kan da slet ikke dømme om en
blandingshund, er en rigtig familiehund, du ved jo ikke hvordan denne
blandig vil påvirke afkommet. Der vil du være mere sikker i dit valg, hvis
du vælger en racehund, og du behøver ikke at gå på udstilling. Så gå du ud
at låne et hundeleksikon, og studer det nøje, se på hvad en hund kræver,
hvad du kræver, sammenlign resultatet, så har du indsnævret det til nogle få
hunderacer. Derefter tager du kontakt til flere opdrættere og aflægger dem
besøg, ja så er du kommet langt, og så vil jeg sige det er "moden
overvejelse". Med andre ord, en blandingshund kan være en udemærket hund,
men man har ingen anelse om hvad den bliver til!!!! For det er vel ikke
bare fordi du vil have en billig hund ????

Fra : Martin Clausen

Dato : 20-11-01 09:07

Hvis man ikke vil gå til konkurrence med sin hund eller på sigt har
intentioner om at avle på kræet, er der efter min mening ingen grunde til at
bruge en formue på en fin racehund. Blandingshunde er som oftetst mindst
lige så sunde og begave som en god racehund.
- Jeg vil dog altid ønske at se forældrene uanset om det er en race eller en
blandingshund. Jeg er overbevidst om, at forældrenes temerament betyder mere
for afkommet end den race de nu lige tilhører. Fordi man er Labrador, kan
man jo godt være dum som et brædt...

- Man bør også besøge hvalpene flere gange inden man vælger (hvis muligheden
foreligger) og "afprøve" deres temerament. Tag det lille puds, man er
interesseret i, med ud i haven og se hvordan den reagere. Måske går den på
opdagelse, den løber i cirkler omkring dig ellerden sætter sig ned og kigger
på dig. Så kommer det så lidt an på hvad man vil have for et dyr, for der
kan være fordele ved det hele.

Mvh
Martin
Gitte & Thorleif <mejsen@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bf96573$0$25415$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-11-01 12:31

"Martin Clausen" <macl@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mere
> for afkommet end den race de nu lige tilhører. Fordi man er Labrador, kan

Og hvis hannen befinder sig i udlandet eller i den anden ende af landet som
99.9 % af avlshannerne gør når du taler om raceavl ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 20-11-01 19:22

> [...]
som
> 99.9 % af avlshannerne gør når du taler om raceavl ?

Hvordan kan du så lige vide at 99,9% af avlshannerne er i den anden ende af
landet ?? Og hvordan kan du så egentlig vide hvor "Fozzy" bor henne i landet
?Hvor er den anden ende af landet ?Kommer det ikke lidt an på hvor man
bor???

Nogle gange tror jeg at du overvuderer din egen viden lidt

Og hvis hunden så skulle befinde sig i den anden ende af landet , så er
vores land altså ikke større end at det er overkommeligt at rejse frem og
tilbage nogle gange ! Det gjorde jeg da jeg skulle købe min hund, så stort
er Danmark altså heller ikke !