Er jeg blevet snydt? Jeg beder om jeres hj~
Fra : PS

Dato : 18-11-01 19:05

Hejsa!
Jeg tror, at jeg er blevet snydt. Jeg var i Svendborg igår for at købe nogle
Sydamerikanske cichlider og valget faldt på Apistogramma Borellii, som
akvarieforhandleren havde gående. Det stod også på skiltet over akvariet at
de var vildtfangede. Jeg mente, dog at de var lidt farveløse i forhold til
beskrivelse jeg havde læst, men det kunne jo være at det var fordi at de gik
i et akvarie med lyst bundlag og ingen planter eller skjulesteder.
Jeg købte 2 hanner og 4 hunner. Efter jeg idag har siddet og studeret
fiskene slog det mig Apistogramma Borellii hunner, de har da ikke sort
længdestribe på kroppen. Ind på nettet og studere billeder og de billeder
jeg har kunnet finde viser ingen længdestribe.
Jeg er næsten 100% sikker på at de "hunner" jeg har fået er af en anden art
af Apistogramma. Nu vil jeg ikke nævne hvilken art, da jeg ikke vil påvirke
jeres afgørelse.
Jeg har lagt nogle billeder i dk.binaer som Apistogramma Borellii. Gider I
lige kikke på dem og give mig jeres bud.
Lad være med at kikke så meget på kvaliteten af billederne (blitz og
spejlinger).
Jeg er ved at være godt sur på akvarieforhandleren.

Hilsen Per.
--
ICQ#:137691871

Fra : thomas schreiber

Dato : 18-11-01 19:37

Er hunnerne helt knald gule??? Det var mine, men der hører ligheden nu også
op med dine.
Men igen. Det er lidt svært at se på dine billeder. Har du billeder af haner
også?

Noget andet er:

MEGET mystisk at du kunne købe hunnerne for sig selv. Så står forhandleren
jo sikkert
tilbage med 2 hanner som han ALDRIG får solgt.... lyder meget mystisk....

/Thomas

Fra : PS

Dato : 18-11-01 19:49

thomas schreiber <schreiber@c.dk> skrev i en news:9t8v6a$m8m$1@sunsite.dk
> Er hunnerne helt knald gule??? Det var mine, men der hører ligheden nu
også
> op med dine.
Nej
> Men igen. Det er lidt svært at se på dine billeder. Har du billeder af
haner
> også?
Der er billeder af hannerne også. 2 billeder af hanner og 2 billeder af
"hunner"

> [...]
> jo sikkert
> tilbage med 2 hanner som han ALDRIG får solgt.... lyder meget mystisk....

Jeg købte 2 hanner og 4 hunner. Det var de sidste og eneste hanner, der var
i akvariet. Der blev vel efterladt ca. 6 -7 hunner i akvariet.

Hilsen Per.

Fra : PS

Dato : 18-11-01 19:58

thomas schreiber <schreiber@c.dk> skrev i en news:9t8v6a$m8m$1@sunsite.dk
> Er hunnerne helt knald gule??? Det var mine, men der hører ligheden nu
også
> op med dine.

Har dine hunner disse længdestriber som du da tydeligt kan se på billederne?

Jeg skal jo være 100% sikker på at det ikke er hunner af Apistogramma
Borellii inden jeg kører til Svendborg og afleverer fiskene.
Hilsen Per.

Fra : ole larsen

Dato : 18-11-01 20:19

PS skrev i meddelelsen <9t90ej$um2$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>
>Jeg skal jo være 100% sikker på at det ikke er hunner af Apistogramma
>Borellii inden jeg kører til Svendborg og afleverer fiskene.

Jeg synes at begge mere ligner cacatoides end borelli, men jeg kender ikke så
meget til A. På thekrib er oceaner om A.

Ole

Fra : ole larsen

Dato : 18-11-01 20:32

ole larsen skrev i meddelelsen ...

>Jeg synes at begge mere ligner cacatoides end borelli, men jeg kender ikke så
>meget til A. På thekrib er oceaner om A.
>
>Ole

Har lige været på A. Study Group, og dine kan være rigtige, men det er sgu svært.

Ole

Fra : thomas schreiber

Dato : 18-11-01 20:31

> Jeg synes at begge mere ligner cacatoides end borelli, men jeg kender ikke

> meget til A. På thekrib er oceaner om A.

Jeg kan med 50000% sikkerhed sige at det ikke er og ALDRIG har været A.
Cacatoides.

Er du sikker på der stod Borelli på akvariet? Der er sku ingen han
borelli'er på nogen af de billeder
du har postet i binear.dk - Eller så er alle de han Borelli jeg har set i
bøger og på internettet fejl-
navngivet. Og dem jeg havde må også været solgt under et forkert navn så.

Tror ikke du har fået Borelli. Men er det ikke også lige meget hvis du
syntes de er flotte, og det
er samme type? (han og hunner)

Han Borelli'er har en meget mere kompakt kropsform. Dine ligner sku ikke
Borelli. Tror du har fået
noget helt andet... spændende.

/Thomas

Fra : PS

Dato : 18-11-01 20:45

thomas schreiber <schreiber@c.dk> skrev i en news:9t92a7$2i3$1@sunsite.dk
> så
>

> Jeg kan med 50000% sikkerhed sige at det ikke er og ALDRIG har været A.
> Cacatoides.
>
> Er du sikker på der stod Borelli på akvariet?
Jeg er 100000% (for nu at blive i dine egne %-angivelser) sikker på at på
skiltet stod der:
Apistogramma Borellii VF
Pris 30,- kr. pr. stk.

> [...]
> navngivet. Og dem jeg havde må også været solgt under et forkert navn så.
>

> Tror ikke du har fået Borelli. Men er det ikke også lige meget hvis du

Det er jeg jo heller ikke sikker på at det er.

> Han Borelli'er har en meget mere kompakt kropsform. Dine ligner sku ikke
> Borelli. Tror du har fået
> noget helt andet... spændende.
Sig ikke det til akvarieforhandleren, så hæver han prisen omgående

> /Thomas

Hilsen Per.

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 20:56

"PS" <bassist@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er 100000% (for nu at blive i dine egne %-angivelser) sikker på at på
> skiltet stod der:
> Apistogramma Borellii VF
> Pris 30,- kr. pr. stk.

30 kroner for en vildtfangede ?????.

Det kan du ikke engang få 2 gubbyer for hos fiskepusheren i Aalborg

Men via min gode gamle ven Googles fandt jeg lidt billeder af "Apistogramma
Borellii" som du kan sammenligne med :
http://images.google.com/images?q=%22Apistogramma+Borellii%22&hl=da&sa=N&tab
=wi

Håber du finder noget brugbart ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : PS

Dato : 18-11-01 21:06

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en

> "PS" <bassist@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> 30 kroner for en vildtfangede ?????.
Ja, det er rigtigt. Det stod der og det står der sikkert stadigt.

> Det kan du ikke engang få 2 gubbyer for hos fiskepusheren i Aalborg
>
> Men via min gode gamle ven Googles fandt jeg lidt billeder af
> [...]

Jeg har været rundt på _mange_ sider med Borellii og har netop ikke kunnet
finde nogen der ligner. Det er mest hunnerne jeg er i tvivl om. Jeg tror
ikke at det er Borellii.
Hilsen Per.

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 21:21

"PS" <bassist@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:9t94ek$1463$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> finde nogen der ligner. Det er mest hunnerne jeg er i tvivl om. Jeg tror

Jeg har lige suset løsligt forbi nogle sider og har fundet ud af at Borellii findes i flere farver f.eks. en som kaldes "Opal"
og en variation som kaldes "yellow/blue" og en "red-faced". Måske der er en af disse farver du har fået fat i ??. Der er sikkert
mange flere jeg blot fandt omtalt på den ene side.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : PS

Dato : 18-11-01 21:30

Hej Finn!
Prøv at kik på dette link
http://www.akvariebladet.dk/galleri/cichlider/sydamerika/Apistogramma/Apisto
gramma_agassizii.html
Og prøv så at kik på de af mine billeder hvor der er 2 fisk (hunner). Det er
de billeder hvor fiskene går helt nede ved bundlaget.
Hilsen Per.

--
ICQ#:137691871

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 21:44

> [...]
er
> de billeder hvor fiskene går helt nede ved bundlaget.

OK Per,

Nu har jeg endnu ikke hentet dine 2 billeder men fandt lige denne her også :
http://www.fancifulfins.com/Apist-O-Rama/Pictures/pictures.html

Denne beskriver også arterne/farverne :
http://user.mc.net/~warewolf/phylo/phylobody.html

Og her kan du sammenligne A. Borellii og A. Agassizii :
http://community-2.webtv.net/DiscusFish/Morefishthatyoucan/

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-11-01 21:07

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse news:YqUJ7.1819$B4.394198@news000.worldonline.dk...
> Men via min gode gamle ven Googles fandt jeg lidt billeder af "Apistogramma
> [...]

DAMN !...Prøver Madsens forklaring nu :

http://images.google.com/images?q=%22Apistogramma+Borellii%22&hl=da&sa=N&tab=wi og håber ikke filmen knækker ? . Ellers sender
jeg i HTML eller sagsøger Madsen

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Madsen

Dato : 20-11-01 23:23

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev:

> http://images.google.com/images?q=%22Apistogramma+Borellii%22&hl=da&sa=N&tab=wi og håber ikke filmen knækker ? . Ellers sender
> jeg i HTML eller sagsøger Madsen

Sagsøg mig bare. Hellere det end HTML, men dit link virker
jo fint nok nu. Du glemmer bare at lave manuel linieskifte med
enter-tasten omkring de 72 tegn kan jeg se.

Hvorfor det er en god idé er bla. beskrevet her:
<http://usenet.dk/netikette/linje.html>

Madsen.

Fra : Søren

Dato : 18-11-01 21:08

en ting er HELT sikker det er IKKE vildtfangede til den pris !

--
SOS - www.hourbabe.com & www.tgp2galleries.com
icq#: 102169245

Fra : PS

Dato : 18-11-01 21:14

Søren <sos@oc.dk> skrev i en news:9t94ju$14jq$1@news.cybercity.dk
> en ting er HELT sikker det er IKKE vildtfangede til den pris !

Der stod VF på skiltet og ekspedienten sagde netop også på et tidspunkt at
de var vildtfangede. Jeg har det dog desværre ikke optaget på bånd. Jeg kan
tage et billede af prisskiltet hvis nogen er interesseret.
Hilsen Per.

Fra : Søren

Dato : 18-11-01 22:09

ja, men der er desværre mange der fusker med de skilte !

Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-11-01 20:33

hvad for en af forhandlerne var det ?

Thomas

Fra : PS

Dato : 18-11-01 20:51

--
ICQ#:137691871
Thomas Jensen <oelhunden@yahoo.com> skrev i en
> hvad for en af forhandlerne var det ?
>
> Thomas

Dyfo Dyrecenter. Ligger i Vestergade i Svendborg.
Hilsen Per.

Fra : PS

Dato : 18-11-01 21:02

--
ICQ#:137691871
ole larsen <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en

> Jeg synes at begge mere ligner cacatoides end borelli, men jeg kender ikke

> meget til A. På thekrib er oceaner om A.
>
> Ole

Hej Ole (og alle andre)
Ja, det er også der jeg har blandt andet har kikket. Men prøv engang at kik
på dette link
http://www.akvariebladet.dk/galleri/cichlider/sydamerika/Apistogramma/Apisto
gramma_agassizii.html

Jeg synes at der er en utrolig slående lighed med hunnen på dette billede og
så med de hunner at jeg har købt for at være Borellii.

Hilsen Per.

P.S. Ole, jeg fik sendt dette til din privatmail. Undskylder mange gange.
Det var en fejltagelse.

Fra : PS

Dato : 19-11-01 18:26

Mange tak for jeres hjælp. Jeg har idag været i Svendborg og afleveret
fiskene og fået mine penge tilbage.
1000 tak for hjælp.
Hilsen Per.
--
ICQ#:137691871

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-11-01 18:34

> Mange tak for jeres hjælp. Jeg har idag været i Svendborg og afleveret
> fiskene og fået mine penge tilbage.
> 1000 tak for hjælp.
> Hilsen Per.

Hvad sagde de ??...Tog de bare fiskene retur og fik du alle dine penge igen
??. Gjorde du dem opmærksom på at det ikke var de fisk de reklamerede med ??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : PS

Dato : 19-11-01 19:03

> [...]
igen
> ??. Gjorde du dem opmærksom på at det ikke var de fisk de reklamerede med

Jeg afleverede fiskene og sagde at det ikke var Borellii. Ekspedienten som
forøvrigt er indehaverens kone pakkede fiskene ud, kikkede på posen og
sagde: "Jo, det er Borellii. Og normalt giver vi ikke penge tilbage." Jeg
lagde så diverse billededer af Borellii og diverse billeder af Agassiszii på
disken og spurgte om hun kunne se ligheden. Hun tog derefter posen med
fiskene og lagde dem over i akvariet til de andre "Borellier", hvorefter hun
spurgte om jeg ville have en tilgodeseddel. "Nej," sagde jeg: "Jeg vil have
mine penge." Jeg fik mine 180,00 kr. i hånden. Derefter spurgte jeg om,
hvorfor at de blev solgt så billigt, da vildtfangede fisk normalt er meget
dyrere og om de nu også var sikre på at de var vildtfangede. Hertil svarede
hun, at det var, hvad de havde fået at vide det sted, hvor de købte fiskene.
Jeg sagde så farvel og tak og gik.

Hilsen Per.