<INPUT TYPE="file">
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 18-11-01 14:10

Jeg er ved at lave en database der skal køre lokalt.
Databasen skal indeholde informationer om en række billeder.

Når et billede skal tilføjes databasen har jeg indtil nu anvendt
<INPUT TYPE="file"> - men da filen så uploades og dette tager urimelig
lang tid, selv om det foregår lokalt via TCP/IP - så har jeg tænkte
mig blot at copiere filen via PHP uden om upload. Det jeg så har brug
for at en måde hvorpå stien let kan udpejes, som det sker med UPLOAD.
Jeg har prøvet med at anvende UPLOAD, når det så trykkes SUBMIT skal
UPLOAD nustilles og værdien overføres istedet til IMAGE_PATH, men af
sikkerhedsmæssige grunde kan man åbeenbart ikke ændre i UPLOADS værdi.
Men hvordan kan det så løses ?

Jeg har tænkt på, at når man vil tilføje et billede, så klikker man på
en knap der så åbner et nyt vindue hvor der via <INPUT TYPE="file">
kan udpeges en sti, denne sti skal så ved submit overføre værdien til
feltet IMAGE_PATH i de omrindelige vindue og det nye vindue lukkes så
igen.

Det er en lidt kringlet måde at gøre det på, men er der andre
muligheder ? Og hvordan får jeg egnetlig værdien fra det nye vindue
over i det oprindelige vindue ?

Jeg håber at nogen kan se problemet og hjælpe med en løsning.

Mvh
Bo

ps. nej billedet indsættes ikke i databasen [MySQL] kun stien til
billledet indsættes.

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 18-11-01 17:43

Ok jeg har fået det til at lykkes som beskrevet, men hvis der er nogen
er har idéer til hvordan det også kan løses vil jeg gerne høre dem.

Bo