Hvilken type lydkort?
Fra : P.K.

Dato : 18-11-01 13:02

Jeg har en Roland VS-1680 harddiskopptaker, og har foreløpig brukt
linjeutgangen fra opptakeren og koblet inn i lydkortets linjeinngang når
jeg skal kopiere over musikk til pc'en. Jeg har nå vurdert å kjøpe et
lydkort som har SPDIF inn/ut, og lurer på hva jeg skal/bør kjøpe.
Lydkortet som sitter i maskinen min nå, er et Soundblaster Live Value.
Jeg har sett at det har kommet noen nye kort som heter Soundblaster
Audigy Platinum EX og Soundblaster Audigy Audigy Player. Hvordan vil
f.eks. disse kortene være til mitt bruk? Noen som har synspunkter og
tips om dette?

P.K.

Fra : Peter Andersen

Dato : 18-11-01 13:51

"P.K." <per-kr@online.no> wrote in message
> [...]
> Audigy Platinum EX og Soundblaster Audigy Audigy Player. Hvordan vil
> f.eks. disse kortene være til mitt bruk? Noen som har synspunkter og

Køb et Hoontech Soundtrack DSP24 MKII... det er et kanon kort, men det er
lidt vrøvl med driverne til win2k i øjeblikket.
Koster 2300 dk kr hos aage jensen (musikbutik) i København.

Fra : Rikke Steinhauer

Dato : 18-11-01 20:38

> [...]
> Audigy Platinum EX og Soundblaster Audigy Audigy Player. Hvordan vil
> f.eks. disse kortene være til mitt bruk? Noen som har synspunkter og

Jeg har købt SB Audigy Platinum Ex og det kan fint bruges til det du ønsker.
Der
er følgende ind og udgange på den medfølgende box :
a.. PCM SPDIF In and Out (RCA/Coaxial Jack)
b.. Headphone Out (1/4" Stereo Jack with Volume control)
c.. Line In 2 (1/4" Stereo Jack, shared with Microphone In 2)
d.. Microphone In 2 (1/4" Jack with Gain control)
e.. MIDI In (mini DIN)
f.. MIDI Out (mini DIN)
g.. Optical SPDIF In and Out
h.. Stereo Auxiliary In (2 x RCA/Coaxial Jack)
i.. Infra-red Receiver
j.. SB1394T port
k.. SB1394T Extension connector (rear) to the main card
l.. AudigyT Extension connector (rear) to the main card
Derudover er der alle standard analoge ud og indgange samt SPDIF out på
selve
lydkortet.

Jeg opgraderede fra SB Live og det nye kort er bedre på alle punkter: spil,
MP3,
optagelse af lp til MP3 og generel lydgengivelse. Det bruger stort set ingen
CPU
tid (TB 800MHz) og mit win2000 system har kørt upåklageligt med de nye
driver.

MVH
Rikke