2 x 32 mb ram gør maskinen ustabil ?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 18-11-01 00:29

Hej NG

Jeg sidder med et lidt underligt problem.
Min gamle P-233 mhz bliver ustabil hvis jeg smider 2 x 32 mb ram i.
Det er et Intel TX chipset og jeg har prøvet både med win95 og win98, nogen
gange hvis jeg starter i fejlsikret og den kører himem.sys og tester
hukommelsen kommer den med en fejl på rammene, men rammene virker FINT på en
anden PC.
Der sidder et orchid rightheous voodoo 1 kort i, et S3 ViRGE med 4 mb på og
et netkort.
I bios har jeg prøvet både at vælge både 60 ns ram og 70 ns ram, men
ligemeget hjælper det.
Lige nu har jeg 2 x 16 mb som tilsyneladende kører fint.
Er der nogen der har en idé til hvorfor det ikke vil virke med 2 x 32 mb i ?
MVH
Morten

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-11-01 02:16

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder med et lidt underligt problem.
> Min gamle P-233 mhz bliver ustabil hvis jeg smider 2 x 32 mb ram i.
> Lige nu har jeg 2 x 16 mb som tilsyneladende kører fint.

Snakker vi om 72pins ram? Jeg er næsten sikker på at dine ram har en fejl.
Hvis du bruger 128 pins ram, prøv at kun køre med en blok af gangen og se
om du får fejl.

mvh
Henning

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 18-11-01 13:32

> Snakker vi om 72pins ram? Jeg er næsten sikker på at dine ram har en fejl.
> Hvis du bruger 128 pins ram, prøv at kun køre med en blok af gangen og se
> om du får fejl.

Jeps 72 pins ram, jeg har 4 blokke og ingen af dem virker i lige præcis den
PC... de virker fint i 2 andre PC'ere jeg har stående, de bliver ihvertfald
ikke ustabil af det