Er der nogen som har erfaringer med Orange~
Fra : Schwartz

Dato : 17-11-01 23:50

Er der nogen som har gode eller dårlige
erfaringer med Orange ADSL Plus,
og som gerne vil fortælle dem videre?

Fra : Caspar Møller

Dato : 18-11-01 17:51

"Schwartz" <schwartz2@get2net.dk> wrote in message
news:9t6psv$58p$1@sunsite.dk...
> Er der nogen som har gode eller dårlige
> erfaringer med Orange ADSL Plus,
> og som gerne vil fortælle dem videre?

Der har været rigtig mange problemer med det, men det er ikke helt så slemt
længere. Der er dog jævnligt småproblemer, hvor et eller andet er gået ned
for dem. Når det sker, kan man intet få at vide fra deres kundeservice, man
kan bare pænt vente på at problemet bliver udbedret. De ansatte i
kundeservice virker ligeglade, til tider flabede, og temmelig inkompetente.
Deres routerløsning yder de ingen support på og MSN Messenger kan ikke
bruges til andet end chat, hvis man vælger deres router.
Man kan ikke bruge forvalgskoder på telefonen, på trods af at Orange lovede
dette for over et halvt år siden.
Deres newsserver har ikke fungeret ordentligt i over et år.

Det eneste positive ved Orange er, at de er lidt billigere end de andre (men
ikke helt så professionelle).

Mvh Caspar (som glæder sig til at skifte væk fra Orange!)

Fra : Morten C.

Dato : 19-11-01 21:18

"Caspar Møller" <usenet@e-box.dk> wrote in message
> [...]
man
> kan bare pænt vente på at problemet bliver udbedret.

Hvad ønsker du at vide?

Kan du selv sætte tidspunkt på hvornår en fejl er løst?
I supporten får man ofte et tidspunkt at vide, som ligger inden for en kort
tidshorisont. når den så ofte er overskredet, kan man vist kun melde ud til
kunderen, at man ikke har nogen tidshorisont?

> De ansatte i
> kundeservice virker ligeglade, til tider flabede, og temmelig
inkompetente.

Well, der er nogle "uheldige elementer" blandt visse af de ansatte grupper,
og disses kompetance :-/
Desværre er det vist ledelsens ønske, at det skal være sådan :-/

> Deres routerløsning yder de ingen support på og MSN Messenger kan ikke
> bruges til andet end chat, hvis man vælger deres router.

Selvfølgelig yder vi support på vores router.
Det er i dette tilfælde advisorens eget ønske, om han vil - og vil han/hun
give supporten, så skal han/hun gøre opmærksom på, at det er i den private
interesse, HVIS der skulle opstå en fejl...

Men da supporterne ikke har en testmaskine, som de kan afprøve noget på, så
har de rimelig (læs: ufattelig) svært ved at kunne opnå den ønskede
kompetance og viden indenfor området.

> Man kan ikke bruge forvalgskoder på telefonen, på trods af at Orange
lovede
> dette for over et halvt år siden.

Og man kan svjv ikke endnu - og der er svjv heller ikek planer om at man kan
komme til det:-/

> Deres newsserver har ikke fungeret ordentligt i over et år.

Der er lige blevet installeret en ny... den kører ikke 100% optimalt endnu -
men klart bedre end den gamle... Denne her kan i det mindste holde på
meddelserne i mere end 2 timer :c)

> Det eneste positive ved Orange er, at de er lidt billigere end de andre
(men
> ikke helt så professionelle).

Det kommer jo an på, hvordan/hvor meget ledelsen svinger med pisken over
kald-statistikken :)

> Mvh Caspar (som glæder sig til at skifte væk fra Orange!)

Hvorfor det?
Får du bedre og større kompensationer andre steder?

--
Morten C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-11-01 23:09

"Morten C." <mhc@gsx600f.dk> wrote in message

> [...]
grupper,
> og disses kompetance :-/
> Desværre er det vist ledelsens ønske, at det skal være sådan :-/

Sikke noget vrøvl.
Ingen ledelse ønsker inkompetente medarbejdere.

> Selvfølgelig yder vi support på vores router.

'vi'....repræsenterer du med dette 'vi' Orange, eller dig selv ?

> Det er i dette tilfælde advisorens eget ønske, om han vil - og vil han/hun
> give supporten, så skal han/hun gøre opmærksom på, at det er i den private
> interesse, HVIS der skulle opstå en fejl...

Det fatter jeg desværre ikke en meter af ?
Har du mulighed for at præcisere det en smule ?

> Der er lige blevet installeret en ny... den kører ikke 100% optimalt
endnu -
> men klart bedre end den gamle... Denne her kan i det mindste holde på
> meddelserne i mere end 2 timer :c)

Der er i øjeblikket problem med newsserveren, som gør at der er -meget-
ringe flow fra bl.a. udenlandske grupper.

Best regards
Henrik Aarfeldt
---------------
10 out of 5 doctors think it's OK to be schizofrenic.

Fra : Mr_Allen

Dato : 20-11-01 00:20

ÅHHHH, jeg er så træt af jeres (læs Orange-medarbejdere's) diskussioner. Kan
i ikke lave dem internt?
Det er snart i hver eneste spørgsmål der rør ved emnet Orange....

Alle kan vel læse ud af inlæggende (især hvis man kan læse Orange's egne),
at JA, der er problemer med newsserveren, og JA, Orangekunder eftersøger en
Supportside....
At folk er utilfredse med jeres support, er en personlig mening. Nogle er
utilfredse (som mig) andre er tilfredse, sådan er livet...

Det eneste seriøse supportside (og egentlig det eneste sted, JEG (læs nu
rigtigt) har kunnet finde hjælp, er på Mortens side
(http://staff.web.dk/~web101/adsl). Måske har alt ikke virker der, men det
jeg (igen er jeg egocentreret) har skulle bruge, har virket..... - Han er
den ENESTE fra Orange's side, der har forsøgt. Resten af jer, sidder bare og
brokker jer i de forskellige newsgroups, og det er til at brække sig
over.... - FUT (eller hvad helvede det hedder) dog ind på jeres intranet,
eller orden det uden bagved ved jeres hovedkontor!!

Jaja, lidt sur, men også ment hårdt.....
--
Regards

Mr_Allen
www.decan.org
Remove Capital letters in email....

Fra : Morten C.

Dato : 20-11-01 08:45

"Mr_Allen" <mr_allenX@decanX.org> wrote in message
> ÅHHHH, jeg er så træt af jeres (læs Orange-medarbejdere's) diskussioner.
Kan
> i ikke lave dem internt?
> Det er snart i hver eneste spørgsmål der rør ved emnet Orange....

Hallo!

Der bliver råbt og skreget på at disse medarbejdere (læs: supportere)
blander sig i denne NG.

Det gør vi så.
At så Henrik, som faktisk *overhovedet* intet har med denne support at gøre,
men åbenabrt udgiver sig for at være en del af den på en eller anden måde -
det er noget andet.

Når man så skal sidde og besvare de indlæg, som Henrik kommer med, så er det
da klart, at det virker som en intern strid - men det er sq lige så meget
for alle i andre brugeres interesse!
Hvor fedt er det at Henrik næsten hver gang bruger formuleringen "Vrøvl" med
antydningen af, at han ved alt - når han faktisk ikke aner det overhovedet?

Det kommer dig selv til gode i sidste ende, Mr_Allen :)

Lidt surt tilbagestød - men ment blidt :c)

--
Kurl surfing,
Morten C.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 20-11-01 09:25

Den Tue, 20 Nov 2001 08:45:26 +0100 skrev "Morten C."
<mhc@gsx600f.dk> :

>Der bliver råbt og skreget på at disse medarbejdere (læs: supportere)
>blander sig i denne NG.

Kunne I ikke holder jeres stridigheder internt i jeres
virksomhed, eller finder jeres virksomhed det iorden at interne
stridigheder debatteres offentligt.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Caspar Møller

Dato : 20-11-01 09:10

> Hvor fedt er det at Henrik næsten hver gang bruger formuleringen "Vrøvl"
med
> antydningen af, at han ved alt - når han faktisk ikke aner det
overhovedet?

Ignorér det, det gør vi andre...

Mvh Caspar

Fra : Mr_Allen

Dato : 20-11-01 09:39

Hej Morten,

Jeg mener stadig ikke at jeres diskussioner høre til her...
Skriv relevante ting, og lad vær med at svare på HAA's bemærkninger, hvis de
er for dårlige.
Jeg er ikke den store Newsgruppe-person, er faktisk rimelig ny i det. Jeg
mener at nogle gange er der disse folk der FUTTEr folk forskellige steder
hen, og bliver sure hvis man laver en fejl... - Det er forkert, der skal
også være plads til andet, end bare seriøsitet. MEN, Orange-medarbejdernes
diskussioner om hvem der ved mest, mener jeg må foregå det rigtige sted, som
i Orange.organisatorisk.diskussion....
Nu vil jeg så stoppe, med at føre denne "tråd" videre...

Fra : Morten C.

Dato : 20-11-01 08:57

"Mr_Allen" <mr_allenX@decanX.org> wrote in message
> Han er
> den ENESTE fra Orange's side, der har forsøgt.

Han er også den eneste, som har fået lov til det :-/

> Resten af jer, sidder bare og
> brokker jer i de forskellige newsgroups, og det er til at brække sig
> over....

Hvis du/i ikek hører om nogle af disse brokkerier, om hvordan tingene
egentlig hænger sammen i visse situationer, så stiger din/jeres frustration
over, at du/i *intet* får at vide...

Nogle er glade for info's - andre ikke...

--
Kurl surfing,
Morten C.

Fra : Morten C.

Dato : 20-11-01 08:40

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message
> Sikke noget vrøvl.
> Ingen ledelse ønsker inkompetente medarbejdere.

Aha. Hvorfor ansætter man så bl.a freelancere, derbliver hevet ind direkte
fra gaden, som faktisk ikke engang aner, hvordan man starter en computer
op - men har en god telefonstemme???

Henrik, næste gang du bruger ordret "vrøvl" så tag dig lige sammen og brug
bare et lille minut på at undersøge sagen lidt nærmere, inden du jokker for
meget i spinaten her....

> 'vi'....repræsenterer du med dette 'vi' Orange, eller dig selv ?

Som en del af Orange's ADSL-support, ja - og i særdeleshed mig selv :)

> Det fatter jeg desværre ikke en meter af ?
> Har du mulighed for at præcisere det en smule ?

Du ved da ellers ALT, som du så flot har præciseret i en anden tråd?

> Der er i øjeblikket problem med newsserveren, som gør at der er -meget-
> ringe flow fra bl.a. udenlandske grupper.

Tjae, undskyldninger er der da vist nok af, hva' Henrik?

--
Kurl surfing,
Morten C.

Fra : Caspar Møller

Dato : 20-11-01 09:09

"Morten C." <mhc@gsx600f.dk> wrote in message

> Får du bedre og større kompensationer andre steder?

Hæhæ, nej, men den kilde løber vel også tør på et tidspunkt?

Jeg har haft glæde af din side, og det er da rart at der i det mindste er én
kompetent medarbejder i foretagendet!
Men kan du så ikke fortælle mig, om det er eller bliver muligt at åbne for
H.323 protokollen i routeren? Der må da være mange af jeres kunder der
ønsker dette, i og med Messenger bliver mere og mere udbredt!? Og hvis I
mangler en testmaskine, må I da meget gerne låne min...

Mvh Caspar

Fra : Morten C.

Dato : 20-11-01 14:45

> [...]
> ønsker dette, i og med Messenger bliver mere og mere udbredt!? Og hvis I
> mangler en testmaskine, må I da meget gerne låne min...

Well....
H.323-protokollen er noget M$-snask, som de selv vil styre.
Kun ganske få routere understøtter denne protokol. jeg ved, at Cisco's
677'er har selvsamme problem - men om der er kommet en løsning på det, ved
jeg ikke - det har jeg ikke lige fulgt så meget med i :c)

Mange af vores kunder ønsker mulighed for at bruge denne protokol - men det
er et lidt mere kompliceret problem i både SW som HW, end blot at skulle
åbne for nogle porte.

Om der kommer noget software-opdatering til routeren ved jeg ikke :-/ men
jeg skal se'føli' nok holde ørerne åbne :)

--
Kurl surfing,
Morten C.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-11-01 17:22

"Morten C." <mhc@gsx600f.dk> skrev i en meddelelse
> H.323-protokollen er noget M$-snask, som de selv vil styre.

Aha. Det bliver ITU sikkert ked af at høre.
Men det er da en klassisk undskyldning...

Ja, der skal opsættes en proxy...

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-11-01 18:53

On Tue, 20 Nov 2001 17:22:10 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Aha. Det bliver ITU sikkert ked af at høre.
>Men det er da en klassisk undskyldning...

"Nyt, forbedret snask. Nu endda uden Microsofts hjælp."

--
- Peter Brodersen

Fra : Enok Hauge

Dato : 21-11-01 23:43

On Tue, 20 Nov 2001 14:45:16 +0100, "Morten C." <mhc@gsx600f.dk>
wrote:

> [...]
>
>Om der kommer noget software-opdatering til routeren ved jeg ikke :-/ men
>jeg skal se'føli' nok holde ørerne åbne :)

Ved du forresten om det på et tidspunkt bliver muligt at tilkøbe
ekstra ip adresser? Har tidligere spurgt i orange.internet.adsl men
dengang var der ingen der vidste noget.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Morten C.

Dato : 24-11-01 00:33

"Enok Hauge" <enokh@hotmail.com> wrote in message

> Ved du forresten om det på et tidspunkt bliver muligt at tilkøbe
> ekstra ip adresser? Har tidligere spurgt i orange.internet.adsl men
> dengang var der ingen der vidste noget.

Næææ... jeg ved det ikke.
Men det har ikke været på tale, i de ting jeg har været med i.

--
Morten C.

Fra : Benito

Dato : 19-11-01 03:36

Jeg har haft Orange 512/128 usb-modem siden september, og jeg har kun haft
problemer en gang (det var en server som gik i udu) Min grønne "rokke" kører
for fuld drøn.

Ka' ikke forstå alt det med de småfejl som folk snakker om. Efter hvad jeg
ved så har der ikke været noget i lang tid.

For det andet, så er det vist mere de andre som har problemer, hvis man ska'
ta' efter mængden af indlæg i denne gruppe.

Angående deres support/service, så ka' jeg kun sige, at i min noget kaotiske
opstart (pga. tenikske problemer med TDC og Debitel i forhold til min
nummer-overflytning = 5 uger uden fastnet) resulterede i en masse positive
samtaler med support og en kompensation på 4½ mdr's abonnement + 10 timers
fri samtale på min fastnetkonto. Det er s.. service.

Jeg ka' kun sige, at jeg pt. er yderst tilfreds med mit engagement med
Orange. For en 50'er mere om måneden end jeg brugte før i tiden hos Get2net,
så har jeg nu fastnet til billige priser, mobilos (Match) til rimelige
priser og sidst men ikke mindst fuld drøn på min internet-opkobling.

Der er sikkert nogen der vil opponere mod det som jeg her har skrevet, men
det er ALTSÅ min mening. Tak for ordet

Mvh. Benito

Fra : Mr_Allen

Dato : 19-11-01 14:40

Efter en del opstartsproblemer, virker de fortræffeligt.... - Deres support
er dog ikke at råbe hurra for, men du burde kyunne klare dig uden dem nu.
Hvis du for problemer med deres router, så skynd dig til nærmeste
nyhedsgruppe, så blive de for det meste løst.

Fra : Kate

Dato : 22-11-01 19:34

> "Schwartz" <schwartz2@get2net.dk> wrote in message

Ja, jeg vil da også gerne give mit besyv med
Jeg fik mit 15/8 og har været ganske tilfreds. Det var nemt at sætte op
med den medfølgende maual-ting. Kun lige i starten havde jeg lidt
kvaler med e-mail og news. Det viste sig at være en skrivefejl i
brevet, den blev rettet efter en kort opringning til kundeservice. Der
gik nogle uger hvor mit visnummer var ustabilt. Jeg ringede nogle gange
for at få det rettet og hver gang blev jeg venligt og høfligt
behandlet. Siden da har jeg dog ikke haft behov for hjælp.
Det eneste klagepunkt jeg har er at news ikke virker helt som jeg kunne
tænke mig, men jeg håber da på at det kommer.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.