Dynamisk tildeling af "Pop Up sted"
Fra : Søren

Dato : 17-11-01 22:13

Under den meget lidt videnskabeligt kerne i overskriften gemmer
sig følgende:

Jeg har en stump kode der ser sådan her ud:

<area shape="rect" coords="1,0,111,110" href="#"
onMouseOut="FW_startTimeout();"
onMouseOver="window.FW_showMenu(window.fw_menu_0,256,256);" >

256,256 bestemmer steder menuen skal poppe op. Nu vil jeg jo
gerne have at den skal det lige ved mit billede. Men eftersom
forskellige mennesker bruger forskellig skærmstørrelser, så ville
det jo være lækkert med en dynamisk tildeling... Hvordan? Jeg er
ikke skide hård til jave, så hetz mig venligtst ikke hvis jeg
spør dumt... :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 19-11-01 16:14

Jeg vil foreslå at du i din FW_showMenu funktion indsætter noget kode i stil
med:

browserVinduetsHoejde = document.body.offsetHeight;
browserVinduetsBredde = document.body.offsetWidth;

Og udfra det regner ud hvor du vil have popup vinduet til at poppe op.

Hvis du skal have mere hjælp så bliver jeg nød til at se dit script..

Thomas Mollerup

Fra : Søren Andersen

Dato : 20-11-01 16:41

Thomas Mollerup wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
>
> Og udfra det regner ud hvor du vil have popup vinduet til at poppe op.
>
> Hvis du skal have mere hjælp så bliver jeg nød til at se dit script..

Tjaa... Det tror jeg du nok bliver nødt til... :)
Skal jeg bare sende filen (fw_menu.js) + kode til din mail?

Du skal have tudsind tak fordi du goder at hjælpe! Jeg er som sagt ikke
forfærdeligt god til Java (faktisk stinker jeg til det... :) og jeg har lavet
effekten med Dreawever... (Kan allerede høre "buuuh"! lydene... :)

Tak!

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 20-11-01 20:08

> Skal jeg bare sende filen (fw_menu.js) + kode til din mail?

Ja bare send den til mig.

> Du skal have tudsind tak fordi du goder at hjælpe!
> Jeg er som sagt ikke forfærdeligt god til Java (faktisk stinker jeg til
det... :)

Jeg kender heller ikke noget til Java, men nu er det jo også JavaScript vi
snakker om :)

> og jeg har lavet effekten med Dreawever... (Kan allerede høre "buuuh"!
lydene... :)

Det blive ikke fra mig, jeg bruger selv Dreamweaver.