PC går ned
Fra : Jimmy

Dato : 17-11-01 21:32

Hej

Jeg har haft et problem i lang tid nu.

Først lidt om konfigurationen:
* 1 Switchbox
* 2 PC'er forbundet til switchboxen med multikabel (tastatur, mus, skærm)
* Meget lange ledninger (5m og 10m) der går fra switchboxen op til skærmen.
Skærmkablet har en samling på midten, og det samme gør sig gældende for mus
og keyboard. Der er med andre ord brugt nogle forlænger kabler.

Problemet:
* Lige pludselig går strømmen. Maskinen starter herefter selv op igen nogen
gange, men som regel skal jeg først ned og tænde den (som det burde fremgå
står maskinerne lang væk, nede i en kælder)

Hvad har jeg gjort for at lokalisere fejlen:
* Strømforsyningen. Den er skiftet fra en 250W til en 300W.
* Løs forbindelse i et af strømkablerne? Jeg har sat stikkene fra
switchboxen (altså skærm, tastatur og mus) til en anden computer, som fik
lov at beholde sine strømstik. Her skete fejlen alligevel bare på den
computer der nu sad på.
* Jeg tænker herefter at det kan ikke være computeren den er gal med, så jeg
skifter switchboxen til en ny. Den gør stadig det samme.
* Nye stik fra switchbox til PC (tastatur, skærm, mus). Den gør stadig det
samme.

Det eneste jeg ikke har prøvet endnu er at skifte de lange ledninger med
samlinger mellem skærm og switchbox, tastatur og switchbox, og mus og
switchbox. Eller stille det hele samlet med korte ledninger.

Er der nogen der har en ide til hvad der er galt?

Jeg synes at det lyder fuldstændigt absurd at lange ledninger mellem skærm,
tastatur og mus til switchboxen, kan resultere i at strømmen går (eller hvad
det nu egentligt er der sker), og hvis det er tilfældet, hvorfor er det så
kun den ene computer der går ned (den der viser billedet) og ikke den anden?

Hvordan kan det være at efter at den ene computer er gået ned, hvis man så
switcher over på den anden, så har den tabt forbindelsen til musen. Nogen
gange også til tastaturet?

Håber virlelig at der er nogen der kan hjælpe med den her...?

--

Mvh Jimmy