Intel & DDR
Fra : Allan Nielsen

Dato : 17-11-01 19:23

Hej NG

Nogen der ved hvornår man kan forvente Intel Chipsets med DDR understøttelse
til socket 478 ?

Allan

Fra : Veritas

Dato : 17-11-01 20:33

"Allan Nielsen" <allanak@nielsen.mail.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Nogen der ved hvornår man kan forvente Intel Chipsets med DDR
understøttelse
> til socket 478 ?

de er jo helt væk i skyerne over deres fantastiske rambus teknologi.. det er
afaik kun via, der kommer til at producere ddr-ram chipset til p4.

/J

Fra : Peter Pan

Dato : 17-11-01 23:05

"Veritas" <you-wont-need-to-know-it@jedi.mind.trick> skrev i en meddelelse
> understøttelse
>
> de er jo helt væk i skyerne over deres fantastiske rambus teknologi.. det
er
> afaik kun via, der kommer til at producere ddr-ram chipset til p4.

Intels i845 chipsæt supportere DDR ram, og vi vil se bundkort med det i
første kvartal 2002.

Men ellers er der jo også andre chipsæts der er værd at overveje.
Via har lavet deres P4x266 chipsæt som burde kunne findes i butikkerne nu.
Og Sis har lavet deres SiS645.som sikkert snart findes i butikkerne.

Der går rygter om at Intels i845 chipsæt med PC2100 ram skulle slå SiS's
chipsæt med PC2700 ram. Men jeg tror ikke det kan betale sig at vente for
længe på det...

Mvh
Anders

Fra : Veritas

Dato : 18-11-01 01:22

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:9t6mmb$q2j$1@sunsite.dk...

> [...]
> chipsæt med PC2700 ram. Men jeg tror ikke det kan betale sig at vente for

ja, det ser jeg osse nu... var lige på nettet og checke nogle forskellige
hw-sider... check evt. det her *savl*

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1005701405

det er godt nok et quad motherboard, og faktisk heller ikke et intel
chipset.... men, men, men...

/J