Varme (XP vs. T-bird)
Fra : Martin Vidkjær

Dato : 17-11-01 17:03

Sidste del af min post i en anden nyhedsgruppe:

.....Jeg har ingen hastighedsmæssige årsager til at benytte en XP i stedet
for en T-Bird. Den eneste årsag er, at jeg har hørt (og læst) at XP
producerer meget mindre (25%) varme end en T-Bird. Kan i bekræfte dette?

- Martin

Fra : SlowHand

Dato : 17-11-01 17:51

> producerer meget mindre (25%) varme end en T-Bird. Kan i bekræfte dette?

Både og :)
Så hut jeg visker jeg ved er det "kun" 20% mindre varme.

/SlowHand

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-11-01 18:06

Jeg mener AMD skriver 15 % ...

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : SlowHand

Dato : 18-11-01 14:26

> Jeg mener AMD skriver 15 % ...

Yep, det er også rigtigt - det _er_ kun 15%

/SlowHand

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 22-11-01 08:10

> ....Jeg har ingen hastighedsmæssige årsager til at benytte en XP i stedet
> for en T-Bird. Den eneste årsag er, at jeg har hørt (og læst) at XP
> producerer meget mindre (25%) varme end en T-Bird. Kan i bekræfte dette?

Hej Martin. Den nye XP1800+ svarer i temperatur til den gamle 1.2GHz, de
producerer begge 66 watt. Vores egne køler-test har også vist at dette
holder stik - alle kølere godkendt til 1.2GHz er også godkendt til XP1800+

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-11-01 19:23

Hej Jesper

Du har ikke tilfældigvis alle effekt angivelserne for Tbird og XP'er ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 24-11-01 18:51

> Du har ikke tilfældigvis alle effekt angivelserne for Tbird og XP'er ?

Desværre ikke! Jeg blev blot opmærksom på dette sammenfald, da vi skulle
certificere vores 1.2GHz-køler. Tallet (66w) betød jo at køleren også er
godkendt til 1800+.

De andre modeller kender jeg ikke varmetallet på.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-11-01 22:38

OK jeg har nu fundet dem og postet dem i ny tråd.

Fra : Lasse Krogh Thygesen

Dato : 24-11-01 23:35

De står i dette dokument (1.77 mb):
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/24309.pdf