Kan blive professionel rytter...?
Fra : Pegasus

Dato : 17-11-01 13:23

MIN DATTER SPØRGER:

Hej gruppe!

Kan man blive professionel rytter, hvis man ikke ejer sin egen hest?
Jeg er 15 år, og Jeg har i flere år gået til ridning på en rideskole i den
by, jeg bor i.
Det har altid været min drøm engang at dyrke ridning på proffestionel plan,
men efter som jeg hverken har egen hest eller er millonær, synes jeg det
lyder som en uopnålig drøm.
Jeg deltager i de stævner, der afholdes på min rideskole, og det er er også
nok lige nu, da jeg langt fra er dygtig nok til at være professionel.
Jeg kan selvfølgelig fortsætte med at ride på rideskoleheste mange år endnu,
men jeg vil bare gerne bruge ridning til noget andet end som
fritidsinteresse.
Jeg håber på svar snarest

Ps. lige et ekstra spørgsmål: hvordan kommer man af med "stævnenerver"?

Venlig hilsen
M.M.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 17-11-01 13:38

In article <3bf6559b$0$764$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Pegasus wrote:
> MIN DATTER SPØRGER:
>
> Hej gruppe!
>
> Kan man blive professionel rytter, hvis man ikke ejer sin egen hest?

ja, selvf. kan man det

> [...]
> men efter som jeg hverken har egen hest eller er millonær, synes jeg det

nej da, du skal bare være dygtig nok til at ride, så kan du blive
profesionel. Tag en berider uddannelse, eller tag til udlandet.
Fx. klassisk ridning i spanien, den findes dog også i tyskland,
men på et mindre niveau. I sverige har de en anden type berider
uddannelse end i danmark, undersøg hvad du har lyst til.

> [...]
> Jeg kan selvfølgelig fortsætte med at ride på rideskoleheste mange år endnu,
> men jeg vil bare gerne bruge ridning til noget andet end som

Hvad har du lyst til, at undervise, eller at tilride heste,
og hvilken slags ridning er der tale om ? Dressur ? springning ?

> Jeg håber på svar snarest

hurtigt nok ??

> Ps. lige et ekstra spørgsmål: hvordan kommer man af med "stævnenerver"?

Du har behov for lidt nerver for at yde en god præstation.
Du kan komme dem til livs ved at være selvsikker, men ikke
ud over det realistiske, samt ved erfaring. Dels stævne
erfaring, men også rideerfaring ved at du mange gange har
lavet den øvelse før.

ion++

"klip unødig text væk", "svar nedenunder" og "ingen krydspost"
http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : Miki Hoe

Dato : 17-11-01 14:50

Hejsa...

Alle kan blive professionelle, hvis de er gode nok. Det at være professionel
betyder jo bare at man skal kunne leve af at ride.

Nu ved jeg jo ikke så meget om hvor god du er til at ride, men en det ville
måske være en ide, hvis du kendte nogen der var professionel at komme med
dem på job i stedet for at tilbringe tiden på en rideskole! Man lærer meget
på en rideskole, men endnu mere i en privat stald. Der lærer man jo også
noget om det at passe hestene og lære dem nye ting. På en rideskole er det
jo hesten der lærer dig!

Jeg tog selv til Schweiz da jeg var færdig med gymnasiet, på et sted hvor vi
tilred ungheste og lærte en hel masse der. Det kan du jo også gøre om et par
år, hvis det stadig er en drøm til den tid. Så kan du jo komme hjem og tage
dig en berider uddannelse senere.

Håber mine svar kan bruges...

-miki-

p.s. Du kan jo skrive en privat mail til mig, hvis du vil vide mere om de
private stalde.. nu ved jeg jo ikke hvor du bor, så det er lidt svært at
give råd nu!

Fra : Pegasus

Dato : 18-11-01 15:28

"Miki Hoe" <mikihoe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hejsa...
>
> Nu ved jeg jo ikke så meget om hvor god du er til at ride, men en det
ville
> måske være en ide, hvis du kendte nogen der var professionel

Tak for svaret...
Det lyder som nogle forslag men desvære kender jeg ikke nogen der rider
profesionel. Jeg er jo også stadig under uddannelse, så jeg har nok heller
ikke tid til at ride mere end jeg gør nu.
Men en dag når jeg får tid vil jeg prøve at undersøge mulighederne.
Og efter at havde læst jeres svar, har jeg fået bekrætet at det kan lade sig
gøre.

Med hensyn til mine stævnenerver så vil jeg prøve jeres råd. Jeg skal til
stævne om nogle uger så må vi jo se......

M.M.