Meget Mystisk
Fra : Ole Heegaard

Dato : 17-11-01 13:18

Hej
Jeg har lige købt følgende:
DFI AK75-EC bundkort, AMD K7 1400/266Mhz, TNT2-M64 AGP 32MB, 256MB pc133
ram.
Nu har jeg følgende problem:
Pcér starter fint op (Win ME) og køre alt perfekt. Lukker ned normalt.
Ca.hver 2.gang jeg vil starte den igen på power knappen "låser" den sig
fast. Den når ikke at gøre noget som helst, harddisk kommer i omdrejninger,
lys i cd-rom men det er også det hele. Eneste måde jeg kan starte den igen
er at fjerne net-ledning og vente 5 sek. så køre alt normalt indtil opstart
igen.
Der er ingen pci-kort monteret, har prøvet med et pci-skærmkort med samme
resultat,har geninstaleret winMe flere gange, har prøver med win98SE med
samme resultat, har disablet ACPI funktion i Bios, prøvet uden irq til ubs
porte. Har opdateret bios til nyeste ver.
HVAD DÆLEN ER DER GALT ??
Håber meget på svar?

Ole

Fra : Jbird

Dato : 17-11-01 16:26

"Ole Heegaard" <ole@ohdata.dk> wrote in message
> [...]
> samme resultat, har disablet ACPI funktion i Bios, prøvet uden irq til ubs
> porte. Har opdateret bios til nyeste ver.

Tyder på en underdimensioneret/defekt strømforsyning... Prøv at fjerne
strømmen fra diverse hd eller cd-rom-drev... Jeg havde selv en
strømforsyning der dykkede for voldsomt i spænding ved spinup af cd/hd ved
start, dette forårsagede nøjagtigt det du beskriver.

/Jørgen

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-11-01 23:16

Helt enig med Jbird... Jeg er sikekr på at det er en for lille PSU
(strømforsyning), da jeg selv havde samme problem med min 250 Watt. Da jeg
fik en 300 Watt forsvandt det.

Jonny.