EDB direct for billig?
Fra : P.Sørensen

Dato : 17-11-01 12:38

Hej , jeg overvejer en ekstra pc til mit kontor, og falder over
tilsyneladende ganske billige tilbud fra noget der hedder "EDB direct" i
Tåstrup. De tilbyder 7-800 mhz AMD computere uden skærm, 128 mhz ram osv.,
for omkring 3000 kr.
Jeg bliver automatisk mistænkelig. Er der nogen catch ved deres tilbud?
Nogen der har erfaringer med firmaet? (www.edb-direct.dk)

Tak
Preben

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-11-01 17:37

Hej

Da grafikkort og lydkort (og formentligt netkort) er onboard, der ikke er
højttalere og det 'kun' er en 700 MHz processor, virker det som en rimelig
pris...
Til sammenligning:

Hos MultimediaWorld

http://www.multimediaworld.dk/

koster en 800 MHz med et rigtigt 32 Mb grafikkort, incl højttalere, men uden
netkort 3.699,-

Peter Brandt Jørgensen
peterbj@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : pshdo

Dato : 18-11-01 01:21

Hej.

Jeg kender IKKE det firma, men har rigtig gode erfaringer med:
http://www.bjtrading.dk/

De har maskiner til ca. samme pris.

Jeg har lige købt en Amd XP 1800+ maskine fra BJ-Trading, med 512Mb, 24x
brænder osv osv og den var rigtignok med "onboard" netkort, og det er fint
med mig.
Skærmkortet var ikke "onboard" på den model jeg valgte.
(Da det er det eneste jeg kunne finde på at skifte ud med tiden)

Mvh.
PD

Fra : P.Sørensen

Dato : 18-11-01 11:33

Aha, den må I lige specificere: Hvis der står "onboard", betyder det så, at
man ikke senere kan udskifte pgl. enhed? Og hvorfor ikke?
Preben

Fra : Carsten Keller

Dato : 18-11-01 11:46

"P.Sørensen" <ps@vestnet.dk> wrote in message
> Aha, den må I lige specificere: Hvis der står "onboard", betyder det så,
at
> man ikke senere kan udskifte pgl. enhed? Og hvorfor ikke?

Hvis noget er onboard, er det loddet fast på bundkortet. Det kan derfor ikke
senere tages ud af maskinen, men der er intet i vejen for at disable det,
eller sætte et ekstra netkort/lydkort/modem i. Onboard-sager bruger også som
regel CPU-kraft, men med de hastigheder man har på CPU'er i dag, er det nok
ikke det store problem.
Mht. grafikkort er det en lidt anden sag, da der nogen gange ikke er en
AGP-slot på bundkort med onboard grafik. Man er derfor tvunget til at finde
et PCI-grafikkort, og de kan være temmelig svære at opdrive. Jeg ved ikke
engang om nye grafikkort i det hele taget laves til PCI.

Bottom Line: Hvis man ikke kræver verdens hurtigste fartmonster, men mere
går efter pris og stabilitet, så er der intet i vejen med at købe computere
med diverse features onboard. Kun med hensyn til grafikken kan man gå galt i
byen, men hvis der er en AGP-slot, har man ikke brændt nogen broer bag sig.
Keller

Fra : Svend Tveskæg

Dato : 18-11-01 14:25

On Sun, 18 Nov 2001 11:32:44 +0100, "P.Sørensen" <ps@vestnet.dk>
wrote:

>Aha, den må I lige specificere: Hvis der står "onboard", betyder det så, at
>man ikke senere kan udskifte pgl. enhed? Og hvorfor ikke?

Du kan ikke udskifte den pågældende enhed men den kan disables via en
jumper på bundkortet eller via en switch i bios'en.

Vær foriøvrigt venlig at besvare indlæg neden under det der allerede
er skrevet. Se evt. www.usenet.dk