problemer med turbolinux og NFS install
Fra : supermand

Dato : 17-11-01 12:30

hej - så blev det min tur til at spørge om hjælp.

Jgeg har lidt problemer med at installere turbolinux 6.5 på en ibm thinkpad
560 2600100 - jeg har brugt pcmcia.img fra images dir'et, og jeg kan ikke
vælge FTP install. Jeg kan kun vælge NFS install. Jeg har et psion v34 +fax
ethernet adapter, et pcmcia kort, og det bliver detected helt fint - jeg
kan ihvertfald pinge pc'en fra de andre maskiner når jeg har sat tcp/ip op
i installationsprogrammet, så det lader ikke til det er kortet der er
problemet.Det undrer mig dog lidt at man ikke kan lave en FTP install.. men
det er ok, for så fik jeg da osse prøvet at sætte en nfs server op. Den
virker også glimrende, jeg har mountet drevet fra min anden server uden
problemer med kommandoen 'mount 10.0.0.4:/f/turbolin /mnt/turbo/' - og det
kører perfekt. Min turbolinux setup er desværre bare ikke i stand til at
mounte en hat, den siger bare 'cannot access portmapper on 10.0.0.4, the
operation timed out. Jeg har prøvet at portscanne maskinen der kører nfs
server, og det ser fint ud..

bash-2.05$ nmap 10.0.0.4
Starting nmap V. 2.53 by fyodor@insecure.org ( www.insecure.org/nmap/ )
Interesting ports on (10.0.0.4):
(The 1517 ports scanned but not shown below are in state: closed)
Port State Service
111/tcp open sunrpc
1350/tcp open editbench
2049/tcp open nfs
Nmap run completed -- 1 IP address (1 host up) scanned in 1 second
bash-2.05$

svjv er port mapperen port 111, og den ser jo ud til at køre.. er der nogle
folk derude der har et par guldkorn?

på forhånd tak
supermand