Fra index.html til index.php
Fra : Allan Møller

Dato : 16-11-01 22:43

Som standard når folk kommer på min server så er den første fil de får jo
index.html
Hvordan kan jeg lave det så de istedet for eller umiddelbart efter bliver
send videre til eksempelvis index.php

-- Allan Møller

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 16-11-01 22:45

"Allan Møller" <vogn33@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> index.html
> Hvordan kan jeg lave det så de istedet for eller umiddelbart efter bliver

Slet din index.html fil
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Allan Møller

Dato : 16-11-01 22:53

> Slet din index.html fil

Det virker ikke her. Så får man bare en oversigt over filerne på serveren.

-- Allan Møller

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-11-01 22:59

"Allan Møller" <vogn33@12move.dk> wrote in message
> [...]
jo
> index.html
> Hvordan kan jeg lave det så de istedet for eller umiddelbart efter

Sendt videre? Vil du ikke bare have den vist?

Du skal igen have fat i httpd.conf. Kig på DirectoryIndex. Fx:

DirectoryIndex index.php index.php4 index.php3 index.phtml index.html
index.htm

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Allan Møller

Dato : 16-11-01 23:05

> Sendt videre? Vil du ikke bare have den vist?
> Du skal igen have fat i httpd.conf. Kig på DirectoryIndex. Fx:

Det er dejligt når tingene kan være så nemme. Tak for hjælpen

-- Allan Møller

Fra : Mickey

Dato : 17-11-01 00:02

> Det er dejligt når tingene kan være så nemme. Tak for hjælpen

no offence, men det meste kan man læse sig til httpd.conf - som der står "du
skal ikke bare læse det her, men også forstå det" ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Allan Møller

Dato : 17-11-01 00:50

> no offence, men det meste kan man læse sig til httpd.conf - som der står
"du
> skal ikke bare læse det her, men også forstå det" ;)

Ja men nogen gange går det lidt hurtigt, især når man har gang i for mange
nye ting på en gang.
Hmm, en dum vane man overser for meget :)

-- Allan Møller

Fra : Mickey

Dato : 17-11-01 02:34

> Ja men nogen gange går det lidt hurtigt, især når man har gang i for mange
> nye ting på en gang.
> Hmm, en dum vane man overser for meget :)

ja, for din egen skyld burde du slappe lidt af ;)
- ku være du gik hen og lærte noget ved at tage dig tid til at kigge i conf
filer og i online documentationen!

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-11-01 19:24

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote:

> DirectoryIndex index.php index.php4 index.php3 index.phtml index.html
> index.htm

Husk lige på ikke at angive formange filnavne her - Det er et af de få
steder hvor man tydeligt kan mærke performanceforskel.

--
Christian Jørgensen / It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk /

Fra : MaRk!

Dato : 17-11-01 10:03

Allan Møller wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
> index.html
> Hvordan kan jeg lave det så de istedet for eller umiddelbart efter bliver

www.javafile.com kan du finde et script der sender dig videre til en
anden side

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : alwresuihalert

Dato : 17-11-01 12:35

snip
> [...]
> index.html
> Hvordan kan jeg lave det så de istedet for eller umiddelbart efter bliver

En hurtig løsning:

Lav en index.html der kun indeholder et META REFRESH tag med tiden 0, som
redirecter til index.php