Flere webcams
Fra : Ingolf

Dato : 16-11-01 21:47

Hej

Jeg har to webcam´s, og leder derfor efter et program der kan tage billeder
samtidigt fra begge webcams.
Nogen der kender sådan et program ?
[man kunne jo lave mikro matrix effekter ... ;) ]

Hvormange webcameraer kan man sætte i sin comp ? Jeg har 2 USB porte, men
mener der findes en slags usb-splitter... eller hur ?

Fra : Peter Andersen

Dato : 17-11-01 15:14

"Ingolf" <DONT_SPAMingolf@musling.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvormange webcameraer kan man sætte i sin comp ? Jeg har 2 USB porte, men
> mener der findes en slags usb-splitter... eller hur ?

jo, jeg mener det er 128 devices der kan sættes på....

Fra : Desilva

Dato : 17-11-01 17:21

> billeder

Matrix alla filmen? Hvilke effekter kan du lave med to kameraer?

Man kunne også overveje at bruge dem (tre stk) til at lave motion capture.

Fra : Ingolf

Dato : 18-11-01 16:49

Ja... en 2-kamera's matrix effekt.. JUHUU!

Men ideen er der da. ;)

Jeg fandt et lille program der kan vise et webcam billede, så det prøvede
jeg at køre 2 gange, og det virker i op til 5 sek, så hænger den sidst
startede... Så det kan lade sig gøre ! Og ja, jeg fik besked om at USB
bussen var "Over its bandwidth" ok da... det gør da helle ikke noget at
billede #2 er en lille smule forsinket..

Men findes der et program der er deisgnet til dette formål ? Evt, bare med
lille opløsning ?

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 17-11-01 19:45

127(128) som Peter Andersen skriver, men husk på at båndbredden på USB er
yderst begrænset.
Det sidste webcam jeg havde, brugt næsten det hele af den. Så hvis webcam't
ikke kan pakke det rigtigt godt inden det sender video til computeren, så
får nok ikke mulighed for at bruge særligt mange på engang.
Hvis vi nu havde haft USB2 eller bare Firewire...

Isaack