Install. af IDE-controller
Fra : kelloggs

Dato : 16-11-01 21:29

Hejsa

Min ene IDE-controller på mit bundkort virker ikke, så derfor har jeg købt
en PCI IDE-controller, men jeg kan ikke helt få den til at virke
Hver gang jeg starter computeren op med controlleren isat, stopper den
næsten med det samme. Skal der ændres noget i bios for at den kommer til at
virke ?

Mvh
Henrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 17-11-01 15:36

"kelloggs" skrev
> [...]
> Hver gang jeg starter computeren op med controlleren isat, stopper den
> næsten med det samme. Skal der ændres noget i bios for at den kommer

Du skal ændre på boot-sekvensen, således at din bios ikke først
leder på den indbyggede ide-controller.
Boot-sekvensen hedder antagelig nu: Floppy, ide0, "andre enheder"
Denne skal ændres til at hedde f.eks.: Floppy, "andre enheder"
"Andre enheder" kan også hedde "scsi" etc.
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail1.stofanet.dk

Fra : kelloggs

Dato : 17-11-01 19:20

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> wrote in message

> [...]
> Denne skal ændres til at hedde f.eks.: Floppy, "andre enheder"
> "Andre enheder" kan også hedde "scsi" etc.

hhmm, så dør maskinen bare

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-11-01 12:43

"kelloggs" skrev
> hhmm, så dør maskinen bare

Du skal naturligvis ha' en boot-bar disk sat til
controlleren...
--

Venlig hilsen

Peter
psch[AT]mail1.stofanet.dk

Fra : kelloggs

Dato : 18-11-01 20:34

> "kelloggs" skrev
>
> Du skal naturligvis ha' en boot-bar disk sat til
> controlleren...
> --
>
> Venlig hilsen
>
> Peter
> psch[AT]mail1.stofanet.dk

aaahh, så må jeg jo finde sådan en fætter.

Fra : Veritas

Dato : 17-11-01 20:31

"kelloggs" <hip1234@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hver gang jeg starter computeren op med controlleren isat, stopper den
> næsten med det samme. Skal der ændres noget i bios for at den kommer til

hvis jeg ellers kan gennemskue fejlbeskrivelsen (jeg regner med, at den
hænger, når den kommer til ide-controllerens bios???)...

det er IKKE din controller, der er problemet... desværre er du blevet
vejledt forkert i den forretning, der har solgt dig ide-kortet... det er
dine diske, der volder problemer...

/J

Fra : kelloggs

Dato : 18-11-01 03:30

"Veritas" <you-wont-need-to-know-it@jedi.mind.trick> wrote in message

> [...]
>
> det er IKKE din controller, der er problemet... desværre er du blevet
> vejledt forkert i den forretning, der har solgt dig ide-kortet... det er

Hvad mener du ?
Størrelsen af diskene ?