Efterlyser adressen til Julemanden
Fra : B&P

Dato : 16-11-01 20:34

Hejsa..

Min dreng ville så gerne sende sine sutter til julemanden her hvor han
bliver 4 år i Dec. ,men vi har bare ikke adressen til ham.

Har du den ??

MVH.

Bente

Fra : B&P

Dato : 16-11-01 21:41

Glemte lige at hvert vers ender på

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
og det ka`nisser li.

Bente

Fra : Kat

Dato : 17-11-01 10:33

B&P > Min dreng ville så gerne sende sine sutter til julemanden
her hvor han
> bliver 4 år i Dec. ,men vi har bare ikke adressen til ham.
>
> Har du den ??

I skriver bare til:

Julemanden

Grønland

--
/kat
---

Fra : B&P

Dato : 17-11-01 10:46

Hejsa..

Jeg takker på min søns vegne.

Bente

Fra : Rabbit_HGC

Dato : 26-11-01 15:36

postnummer er 2412

Rab

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-11-01 17:59

On Mon, 26 Nov 2001 15:36:04 +0100, "Rabbit_HGC" <sofus@post1.tele.dk>
wrote:

>postnummer er 2412

Vrøvl

Julemanden
Grønland

Jeg har skrevet til ham flere gange, og for nogle år siden fik man
også svar + en lille gave.

Poul Erik

--
==__o
Poul Erik Lindaa === _'\ <_ E-mail: pe.lindaa@aof.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 26-11-01 19:57

"Poul Erik Lindaa" <pe.lindaa@aof.dk> skrev i en meddelelse

> Julemanden
> Grønland
>
> Jeg har skrevet til ham flere gange, og for nogle år siden fik man
> også svar + en lille gave.
>
> Poul Erik

Hvae Poul Erik, i disse tider kan børnene ikke sende en mail til ham?
--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 26-11-01 20:36

On Mon, 26 Nov 2001 19:56:34 +0100, "Henning Lund" <hla@tdcspace.dk>
wrote:

>Hvae Poul Erik, i disse tider kan børnene ikke sende en mail til ham?

Det kan de måske nok, men hvis man dyrker julemanden, dyrker man også
det mystiske deri, og der er bestemt mere mystik i et brev (især
håndskrevet, og med en tegning), end i en e-mail.

Poul Erik

Fra : Henning Lund

Dato : 26-11-01 22:19

> Det kan de måske nok, men hvis man dyrker julemanden, dyrker man også
> det mystiske deri, og der er bestemt mere mystik i et brev (især
> håndskrevet, og med en tegning), end i en e-mail.

Joe det kan du have ret i, men nu om dage er det lige før at ungerne
behersker puteren bedre end håndskriften.

Ps. Knægten spørger hvad du fik, hvis du vil røbe det?

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 27-11-01 16:54

On Mon, 26 Nov 2001 22:19:29 +0100, "Henning Lund" <hla@tdcspace.dk>
wrote:

>Joe det kan du have ret i, men nu om dage er det lige før at ungerne
>behersker puteren bedre end håndskriften.

Jamen så meget mere grund til at bruge hånden til at skrive til
Julemanden (som forresten har verdens største postkasse stående ved
sin sommerbolig ved Nuuk (Godthåb).

Se i øvrigt:

http://www.santa.gl/asp/index.asp?language=dk

>Ps. Knægten spørger hvad du fik, hvis du vil røbe det?

Jamen det vil jeg da godt (tidligere julegaver er jo ikke hemmelige
mere).

Det har været frimærker med Grønlandske motiver, hæfte om Grønland, en
kravlejulemand, et frimærke sæt med lup, pincet og frimærke hæfte, en
plakeat fra julemandens værksted, klistermærker med Grønlandske dyr,
fugle og planter.

Ikke store gaver, men det er også utrolige mængder der skal rundt i
verden.

HUSK: Skriv ikke til den falske julemand, som finnerne hævder bor i
deres del af Lapland.

ALLE danske børn ved jo at Julemanden bor i Grønland.

Nååå jo, jeg må hellere fortælle jeg er pædagog og fortæller sådanne
historier hvert år når vi når denne tid.
De ved godt det ikke er helt sandt, men elsker også den lille kilren i
maven, som tvivlen giver, og lokker deres fantasi igang. Og at få gang
i den, er efter min mening meget vigtig. Sandheden skal nok komme
frem, og så kommer de og siger, Det var sjovt dengang du fortalte om..
Og så bliver jeg glad, for at det trods alt har givet dem lidt.

Poul Erik

Fra : Mona

Dato : 28-11-01 08:33

> [...]
fortalte om..
> Og så bliver jeg glad, for at det trods alt har givet dem lidt.

Hej Poul Erik.

Husk nu, at hvis du tror på Julemanden, så findes han!

(Jf. Andersens Julehemmelighed, som p.t. kører i
døgndrift for børn og voksne her hjemme hos os...)

Mange glade julehilsner fra

Mona

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 28-11-01 17:28

On Wed, 28 Nov 2001 08:33:10 +0100, "Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote:

>Husk nu, at hvis du tror på Julemanden, så findes han!
>
>(Jf. Andersens Julehemmelighed, som p.t. kører i
>døgndrift for børn og voksne her hjemme hos os...)

Jamen når ungerne spørger om det er sandt, holder jeg også på at det
er sandt.

Og når jeg så tager gaverne med fra ham, så plejer de fleste at tro på
det.

Undtagen overfor en enkelt, hvor faderen til en 4 årig blev rasende,
da vi havde fortalt ham det, og han så var gået hjem og snakket om
julemanden.

I sådan en situation, tænker jeg bare "stakkels barn", og fortæller
ham så f.eks. om den gang jeg mødte superman.

Længe leve en god historie.

Poul Erik

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 06-12-01 10:11

On Wed, 28 Nov 2001 08:33:10 +0100, "Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote:

>Husk nu, at hvis du tror på Julemanden, så findes han!

Se her er en episode som jeg kan lide:

Snip fra BT's nyhedsbrev:
FYRET SOM LÆRER: JULEMANDEN FINDES IKKE

En australsk kvinde blev fyret fra sit lærerjob på en folkeskole, da
hun afslørede for meget om livets barske realiteter. Den unge
lærerinde fik adskillige smårollinger til at bryde ud i krampegråd og
vild fortvivelse, da hun afslørede, at julemanden ikke findes.

http://www.bt.dk/Forside.pl?aid=79151

Sådan, ud med dem som ødelægger børnenes drømme og fantasier.

Poul Erik

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 28-11-01 13:45

> Hvae Poul Erik, i disse tider kan børnene ikke sende en mail til ham?

Nåhja, så vehæfter man bare sutterne...