Ny i gruppet og hund med dårlig mave!
Fra : *~*Lotus*~*

Dato : 16-11-01 19:09

Hej jeg er ny i gruppen, jeg har 2 hunde og 1 kat. Den ene er 6 år og den
anden 8 md. Han på 8 md her jeg et lille problem med, hør her:

Han har haft dårlig mave fra lille. Hanhar været på skånekost og været ved
dyrlægen mange gange, det er tyktarmsbetændelse. Det går så væk men vupti så
er der der igen.

Først fodrede jeg med det han fik hos sin opdrætter, er nu gået over på
Royal Canin hvalp og tænker på om det kan været maden. Han havde ågså dårlig
mave da han fik det fra opdrætteren.

Han spiser hvad han kan finde udenfor. Det bliver ikke til meget da jeg
holder godt øje, men lort elsker han:( Jeg har aldrig haft en hund før der
gad spise lort, nå men det gør han.

PT står den IGEN på ris og kylling, perfekt mave, men han kan jo ikke leve
af dette...dyrlægen forslå jeg prøver med fibre, de virker også til en vis
grænse. Jeg givcer også zoolac, yougurt med mælkesyrebackterier virker
heller ikke. Jeg tænkte om måske nogle her havde et godt råd;)

bliver spændende at følge med her!

Lotus

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-11-01 19:55

Hej Lotus

Jeg har rigtig gode erfaringer med Eukanuba til sarte maver.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-11-01 20:23

"*~*Lotus*~*" <lotusNOMAIL@mail.dk> skrev i en meddelelse

Jamen først velkommen i gruppen da .. håber du lissom os andre må
befinde dig godt her ..

> PT står den IGEN på ris og kylling, perfekt mave, men han kan jo
ikke leve
> af dette...

Hvorfor kan han ikke det .. faktisk er både tørfodder med ris og lam
eller ris og kylling ngoet af det mest skånsomme du kan give din hund
... og mine hunde får aldrig andet .. grundet allergi .. Sandra bliver
7 år den 12 og er faktisk opfostret med lam og ris produkter ...

Et godt råd er også at du giver vovsen HUSK der er et tarmregulerende
fiberprodukt .. min datter der har Chron bruger HUSK hver dag .. og
HUSK er også lanceret som vet. produkt og hedder da psylivet .. og kan
fås hos dyrlægen .. men ellers købt HUSK til mennesker hos matas eller
apotektet .. det er det sammen og eminent til både forstoppelse og
diarre .. kan varmt anbefale.

mvh Ami