ASUS bundkort vs. Samsung harddisk...
Fra : Jacob Skaaning

Dato : 16-11-01 17:27

Jeg har netop investeret i et ASUS A7V133-C ATX bundkort, med en tilhørende
Athlon 1.33 GHz processor.
Jeg har 2 harddiske, en IBM 20GB og en Samsung SV3064D på 30GB. Da jeg havde
kommet alle delene i mit nyindkøbte 300W kabinet og tændte for skidtet, fik
jeg et mindre chok.

SMART failure on Primary Master SAMSUNG SV3064D
WARNING:
Immediately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure
may be imminent.

Så skulle man trykke F1 for at fortsætte, og forsigtigt gjorde jeg det.
Windows startede. Jeg tog back-up, formatterede drevet, og genstartede.
SMART failure.
Jeg gik ind i BIOS. Fandt et sted der stod S.M.A.R.T. - det stod til
disabled. Noget med en sikrere overførsel af data. Selv på enabled kom SMART
failure ved opstart. Hmmm. Kaldte en ven, spurgte ham hvad SMART failure var
for noget. han sagde at man vist nok ikke brugte SMART længere, og om jeg
ikke kunne slå det fra. Jeg sagde, at det var slået fra ved default. Så
kunne han ikke hjælpe mig længere.
Jeg har nu installeret Windows og et par af mine spil påny på harddisken, og
der er ikke sket noget endnu.
Er der nogen der ved om det er en 'rigtig' fejl, eller om det 'bare' er
bundkortet der brokker sig lidt for meget?
På forhånd tak for hjælpen.

Jacob