TV out på bærbar -> TV = ingen farver
Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-11-01 16:52

Jeg har netop købt mig et DVD kit (SVHS ledning, audio ledning, og sådan
et samle stik så det bliver scarstik), så jeg kan se film fra den
bærbare Dell maskine på mit TV, men jeg får kun et sort/hvid billed frem
og lyd, hvad gør jeg for at få det i farver?
Har kigget i opsætningen af TV (har også tilsluttet den video'en for at
prøve), samt opsætningen af den bærbare.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Henning

Dato : 16-11-01 16:59

On Fri, 16 Nov 2001 16:51:38 +0100, Kenneth Olsen <kenneth@olsen.dk>
wrote:

> [...]
>Har kigget i opsætningen af TV (har også tilsluttet den video'en for at
>prøve), samt opsætningen af den bærbare.

Vælg PAL i stedet for NTSC

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-11-01 17:18

Henning skrev:

> Vælg PAL i stedet for NTSC

Det står den til.

Fra : Anon

Dato : 16-11-01 17:22

> Det står den til.

Vælg Y/C på dit TV

Det er TV'et der skal ændres på... Tro mig...

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-11-01 17:34

Anon skrev:
> Vælg Y/C på dit TV
>
> Det er TV'et der skal ændres på... Tro mig...

Sådan noget kan man vist ikke ændre på mit gamle TV, bare indstille
kanalerne og så justere kontrasten for faverne

Fra : Anon

Dato : 16-11-01 18:39

> Sådan noget kan man vist ikke ændre på mit gamle TV, bare indstille
> kanalerne og så justere kontrasten for faverne

Så frygter jeg du har et problem... sorry hvis du ikke finder en løsning

Fra : Sune Gertsen

Dato : 16-11-01 19:27

Ja problemet er at du ikke har en speciel kanal til s-vhs. Jeg har
lige købt et dvd kit i ALDI til 70 kr. hvilket var virkelig billigt og
der var der et s-vhs->phono stik med som gør at du får billedet ind på
den normale video kanal hvilket gør at det virker.
Det er sådanne et konvert stik du har brug for. -Forudsat der er et
gult phono stik med din scart adopter.!

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 17-11-01 17:43

Sune Gertsen skrev:

> [...]
> den normale video kanal hvilket gør at det virker.
> Det er sådanne et konvert stik du har brug for. -Forudsat der er et

Altså lad mig lige få det skåret ud i pap, jeg skal købe et stik som
laver mit SVHS stik om til et som kan sidde i det yderste stik til
højre?

Poster lige et billed i dk.binaer med mit stik...

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-11-01 14:52

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> skrev:
> [...]
> bærbare Dell maskine på mit TV, men jeg får kun et sort/hvid billed frem
> og lyd, hvad gør jeg for at få det i farver?

Indstiller dit tv til at modtage s-vhs. Hvis det ikke er muligt må du
købe et nyt tv, der understøtter s-vhs.

Alternativt (og noget billigere) kan du købe en s-vhs til composite
konverter som foreslået andetsteds i tråden.

/Jakob