OSS
Fra : Michael Knudsen

Dato : 16-11-01 16:07

Hej gruppe

Jeg har overvejet, om der i OSS ikke kunne være plads til en slags liste
over "anbefalet læsning" og eventuelt "ikke anbefalet læsning". Det kunne
være nyttigt at have en liste over gode kilder - evt. indenfor et bestemt
område. Jeg er næsten overbevist om, at folk herinde kender en guldgrube af
bøger etc., der er værd at læse. Hvad synes i andre? Måske hører det ikke
til i en OSS, men jeg har tit efterlyst et sted, hvor der er anbefalinger
eller lignende. Folk på forskellige niveauer har forskellige meninger om
tingene, og det kunne være rart, hvis "eliten" kunne komme med deres bud.

Mvh. Michael Knudsen
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything. It does not

-- (Terry Pratchett, Feet of Clay)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 16-11-01 19:05

"Michael Knudsen" skrev

> Jeg har overvejet, om der i OSS ikke kunne være plads til en slags
> liste over "anbefalet læsning"

Diverse resource kits til diverse MS-systemer, hvis det er hvad man
tørster efter.

> og eventuelt "ikke anbefalet læsning".

"Sikkerhed in a box" og fætre. Undgå alle bøger, som påstår at de er
det ultimative på området. Google er fin til at lave en søgning på
forfatternavet, hvis man vil vide noget om personen og eventuelt om
det han har begået. Hvis man er ivrig, bruger man google/groups for at
søge i usenet-indlæg.

> Det kunne være nyttigt at have en liste over gode kilder

Ja, men, der kommer hele tiden nye bøger, vil du være bibliotekaren som
læser alle bøger og peger tommelen op og ned? Vil du derefter forsvar
vinklen på tommelfingeren?

Du kan sikkert finde noget ikke helt ubrugeligt på:

Hmm, jeg kan egentlig ikke huske om jeg er medlem eller ej.

> Folk på forskellige niveauer har forskellige meninger om tingene,

Alle misbrugere skal skydes, umiddelbart førend alle generalister
bliver skudt.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-11-01 12:56

Hej Peder

> Ja, men, der kommer hele tiden nye bøger, vil du være bibliotekaren som
> læser alle bøger og peger tommelen op og ned? Vil du derefter forsvar
> vinklen på tommelfingeren?

Nej. Det jeg havde i tankerne var, at hvis man faldt over en god
bog/whatever, kunne man lave en _kort_ beskrivelse over emne og
læseværdighed.

> Du kan sikkert finde noget ikke helt ubrugeligt på:

Jeg vil tage et kig. Tak.

> Alle misbrugere skal skydes, umiddelbart førend alle generalister
> bliver skudt.

Javel.

Mvh. Michael

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-11-01 13:11

Forkortelsen OSS bruges om mange forskellige ting, hvilken
betydning af forkortelsen tales der om her?
--
Kasper Dupont

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-11-01 13:13

Hej Kasper

> Forkortelsen OSS bruges om mange forskellige ting, hvilken
> betydning af forkortelsen tales der om her?

FAQ/Ofte Stillede Spørgsmål.

Mvh. Michael

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-11-01 13:30

Hej Kasper

Iøvrigt har Alex den liggende på http://a.area51.dk/sikkerhed/.

Mvh. Michael

Fra : Alex Holst

Dato : 17-11-01 17:31

Michael Knudsen <mk267673@but.auc.dk> wrote:
> Jeg har overvejet, om der i OSS ikke kunne være plads til en slags liste
> over "anbefalet læsning" og eventuelt "ikke anbefalet læsning".

Det har vaeret paa min todo liste et stykke tid, saa nu har OSS'en et
appendix med forslag til videre laesning inden for forskellige omraader.

Fra : Karsten H.

Dato : 17-11-01 18:18

Thus spake Alex Holst in news:slrn9vd45n.1139.a@C-Tower.Area51.DK:

> Det har vaeret paa min todo liste et stykke tid, saa nu har OSS'en et
> appendix med forslag til videre laesning inden for forskellige omraader.

Jeg foreslår at følgende også kommer på:

The Hacker Crackdown af Bruce Sterling.

Kort referat, hugget fra Amazon.com:

Bruce Sterling's classic work highlights the 1990 assault on hackers, when
law-enforcement officials successfully arrested scores of suspected illicit
hackers and other computer-based law-breakers. These raids became symbolic
of the debate between fighting serious computer crime and protecting civil
liberties. However, The Hacker Crackdown is about far more than a series of
police sting operations. It's a lively tour of three cyberspace
subcultures--the hacker underworld, the realm of the cybercops, and the
idealistic culture of the cybercivil libertarians.

--
Karsten H.
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Zikterion

Dato : 19-11-01 16:08

den er ik' særlig god. som edb bog. manden virker skizofren, han kan aldrig
helt beslutte sig. det ene kapitel elsker han phreak'erne og hpa generalt og
det næste er det fbi som er heltene. synsvikelen er oxo meget ik' tekninsk.
det er en historie bog. men uden nogen form for objektivitet

Fra : Karsten H.

Dato : 19-11-01 23:42

Thus spake Zikterion in

> [...]
> generalt og det næste er det fbi som er heltene. synsvikelen er oxo
> meget ik' tekninsk. det er en historie bog. men uden nogen form for

Et glimrende eksempel på at forskellige mennesker kan have divergerende
meninger. Jeg så den som et afslappet blik tilbage i historine, og mener
selv at jeg er voksen nok til at abstrahere hvis en forfatter går for vidt.

Og så vil jeg lige minde dig på at ikke alt er sort eller hvidt :)

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-11-01 07:14

"Karsten H." skrev

> Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Nu er jeg altså blevet nysgerrig, hvem er fjenden i Aalborg?

KMD?

Hvis du er ansvarlig for at afvikle KMD-programmer, kan jeg godt for-
stå hvorfor du kalder dem "fjenden fra Aalborg". Jeg har dog valgt at
se dem som en slags udvidet jobsikkerhedsordning.

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Karsten H.

Dato : 20-11-01 20:49

Thus spake Peder Vendelbo Mikkelsen in news:9tcvtq.l4.1
@mjoelner.aaks.aarhus.dk:

> Nu er jeg altså blevet nysgerrig, hvem er fjenden i Aalborg?

Et meget godt spørgsmål. Jeg tror det stammer fra en af de krige, hvor vi
fik prygl af Sverige eller Tyskland, men jeg er ikke sikker. Bare et begreb
jeg har samlet op et eller andet sted.

> KMD?

Måske her.

> Hvis du er ansvarlig for at afvikle KMD-programmer, kan jeg godt for-
> stå hvorfor du kalder dem "fjenden fra Aalborg". Jeg har dog valgt at
> se dem som en slags udvidet jobsikkerhedsordning.

Jeg foretrækker at se dem som en advarsel mod monopoler.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-01 17:58

Karsten H. skrev:

>Jeg foreslår at følgende også kommer på:
>The Hacker Crackdown af Bruce Sterling.

Hvad? Uden at vide det har jeg fået anskaffet en klassiker. Det
er en fortræffelig bog om sikkerhed (og politifjumr).

--
Bertel