C++ nystarter....help.!
Fra : G42

Dato : 16-11-01 13:00

hej Alle
Jeg er totalt ny i dette C++ halløj, men vil gerne lære det.
Jeg er igang med starten, men har allerede problemer.
Nedenstående er det jeg skal, men hvor skriver jeg command filen, forat får
det til at virke.
Jeg har prøvet i MS-dos og inden i det rigtige dir. Men den påstår at den
ikke kan finde min simple.cpp fil, som jeg har skrevet i notepad og gemt i
Lib dir..
Hvad er der galt.?
Tak
____

Putting it all together
So, now that you are armed with all this information you are probably
wondering "How do I turn my source code into a program?" We will start with
the simplest case of a single source file, console program. Here is the
source code of a file called simple.cpp that I wrote in the text editor,
notepad:

#include <stdio.h>

int main(void)
{
printf("Output from running program");
return 0;
}

To build this into a program we only need to call the compiler. However, the
compiler needs to know what source file to build and where to find the
header files and the library files. We pass these to the compiler as command
line options as shown:
bcc32 -If:\Borland\bcc55\include -Lf:\Borland\bcc55\Lib simple.cpp

Fra : Ivan Johansen

Dato : 16-11-01 19:00

G42 wrote:

> [...]
> ikke kan finde min simple.cpp fil, som jeg har skrevet i notepad og gemt i

[snip]

> bcc32 -If:\Borland\bcc55\include -Lf:\Borland\bcc55\Lib simple.cpp

Du skal stå i det katalog, hvor simple.cpp ligger, når overnstående
linie udføres. Desuden skal compileren være installeret under
f:\Borland\bcc55

Hvis dette er i orden er du nødt til at komme med den præcise
fejlmeddelelse.

Ivan Johansen

Fra : G42

Dato : 17-11-01 11:36

Jeg har installeret det i c:\borland ??
Hvorfor i f:\borland, er det ikke ligemeget???
Jeg har jo ikke et f drev....

Og jeg fandt ud af at notepad har gemt min simple.cpp i en txt fil.
Hvordan gemmer så det er en cpp fil.

_____

Fra : Ivan Johansen

Dato : 17-11-01 12:05

G42 wrote:

> Jeg har installeret det i c:\borland ??
> Hvorfor i f:\borland, er det ikke ligemeget???
> Jeg har jo ikke et f drev....

Nej, men på din kommandolinie skriver du at den ligger under f:\borland

Dette skal i så fald rettes til:
bcc32 -Ic:\Borland\bcc55\include -Lc:\Borland\bcc55\Lib simple.cpp

> Og jeg fandt ud af at notepad har gemt min simple.cpp i en txt fil.
> Hvordan gemmer så det er en cpp fil.

Det har notepad det med at gøre. Notepad er ikke det bedste program til
at skrive source code i. Prøv om du kan finde en bedre editor. Der
findes f.eks en, der hedder EditPad, men andre kan måske anbefale en der
er bedre.

Men i første omgang kan du bare omdøbe din fil til simple.cpp.

Ivan Johansen

Fra : G42

Dato : 17-11-01 15:01

MS-DOS-prompt

c:\Borland\BCC55\bin>bcc32 -Ic:\borland\bcc55\include -Lc:\borland\bc55\lib
simple.cpp

Borland C++ 5.5.1 for win32 Copywright <c> 1993, 2000 Borland
Error E2194: Could not find file 'simple.cpp'

Det fatter jeg ikke, den er gemt i Lib dir.
Og denne gang via Editpad i cpp format.

Har prøvet det mange gange, men den siger det samme heletiden.
Den kan ikke finde filen, og det er lidt belastende, når man selv kigger, og
den ligger der fint som den skal..

G.

Fra : Ivan Johansen

Dato : 17-11-01 16:01

G42 wrote:

> MS-DOS-prompt
>
> c:\Borland\BCC55\bin>bcc32 -Ic:\borland\bcc55\include -Lc:\borland\bc55\lib
> simple.cpp

Som jeg nævnte første gang skal du stå i det katalog, hvor filen
simple.cpp ligger, ellers kan compileren ikke finde den. Alternativt kan
du angive hele stien til filen:
c:\Borland\BCC55\bin>bcc32 -Ic:\borland\bcc55\include
-Lc:\borland\bc55\lib c:\MyProgram\simple.cpp

Dette fortæller at simple.cpp ligger i c:\MyProgram\

> Det fatter jeg ikke, den er gemt i Lib dir.

Hvis du mener c:\borland\bc55\lib, så er dette katalog der hvor
compileren har sine libraries. Det er ikke meningen at du skal gemme
noget her.

Lav et katalog til hvert program du vil lave. Ellers bliver det noget rod.

Ivan Johansen

Fra : G42

Dato : 17-11-01 16:57

1000 tak Ivan.
Nu virkede det sgu.
Selvom det ikke var meget programmet kan LOL, så virkede det alligevel.

Takker