zoom all
Fra : Søren Thomsen

Dato : 16-11-01 12:30

Hvorfor bliver min tegning placeret meget meget småt i venstre side af
skærmen, når jeg siger zoom all ?

Søren

Fra : Leif

Dato : 16-11-01 13:50

Måske du har noget liggende ovre i højre side?
f. eks. et centerpunkt fra en radius-målsætning...

Fra : Line

Dato : 17-11-01 15:44

"Søren Thomsen" <s.thomsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor bliver min tegning placeret meget meget småt i venstre side af
> skærmen, når jeg siger zoom all ?
>
> Søren

Fordi du skal definere din "drawing limits" til at være omkring det du
tegner, evt der hvor din tegnings-ramme er ( papir-størrelsen)

Mvh Line

Fra : Leif

Dato : 18-11-01 11:50

hvad version bruger du egentlig?
R14 zoomer ens for All & Extent.
Leif

Fra : Freddy Suurland

Dato : 18-11-01 12:16

Hej

Lige en lille bemærkning til dette.
I R14 zoomer All & Extent kun ens hvis der er tegnet udenfor linits.
Ellers er ZOOM A = limits og ZOOM E = alt der er tegnet.

Vh Freddy

Fra : P.C.

Dato : 18-11-01 12:19

Hi.

Søren Thomsen skrev i meddelelsen
<3bf4f8ec$0$25376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hvorfor bliver min tegning placeret meget meget småt i venstre side af
>skærmen, når jeg siger zoom all ?

Som andre har peget på, lyder det somom der er flere objekter i tegningen med
stor afstand.
Du kan f.eks. have flyttet et objekt og når du så tegner en polyline, vil
polylinien blive tegnet i den højde der er sat via "Elevation" kommandoen eller
i højden nul. hvis der ikke er ændret på elevasion.
Der findes forresten nogle små Lisp applikasioner , ------- det gjorde der
allerede for ver.9 , hvor først tegnings limits bliver sat til en var ,hvorefter
der bliver lagt 5 pct. til og der bliver så zoomet efter disse nye limits.
--------- Oprindeligt blev det brugt i de situasioner, hvor skærmbillede kanten
er for tæt på det der er tegnet, og blev brugt istedet for Zoom Center, hvor man
ellers hurtigt kan lægge lidt mere til, for at skærmbilledet er mere behageligt,
men dit problem med at du ser to små pletter som så er din tegning, handler
sikkert om, at du har flyttet et objekt men ikke har flyttet Origin for din
tegning.
---------- Lisp applikasionen jeg nævnte kan sikkert findes hos Autodesk
Support, ellers er det meget nemt at skrive den.

Have a nice day.
http://w1.1396.telia.com/~u139600113/a