Undgå fejlmeddelelser fra PHP i browseren
Fra : Martin Håstrup

Dato : 16-11-01 12:07

Hej nyhedsgruppe,

er den en måde - således at man kan undgå at de mange PHP-fejlmeddelelser
vises i brugerens browser? Dette af hensyn til brugervenlighed/usability på
mit site.

Selvfølgelig kunne jeg sikre mig at det ikke er fejl i Php-scriptet - men
jeg er ret ny i PHP (kommer fra ASP-verdenen) - så det kan jeg ikke

Det vil sige en kode som undlader at udskrive PHP-fejl-meddelelser i
browseren. Eller måske styres dette på Apache-serveren?

hilsen
Martin

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-11-01 12:31

"Martin Håstrup" <webmaster@tysk.dk> wrote in message
> er den en måde - således at man kan undgå at de mange
PHP-fejlmeddelelser
> vises i brugerens browser?

Hmm...

> Selvfølgelig kunne jeg sikre mig at det ikke er fejl i Php-scriptet

Hvis der ligefrem er mange, så skulle du nok rette dem, inden du bruger
sitet. :)

> Det vil sige en kode som undlader at udskrive PHP-fejl-meddelelser i
> browseren. Eller måske styres dette på Apache-serveren?

Du skal pille ved fx. error-reporting. Dette kan du gøre i php.ini,
httpd.conf, .htaccess osv.
Du kan også gøre det runtime: http://dk.php.net/error-reporting

error_reporting (0);
Så bliver der ikke vist noget som helst. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 16-11-01 12:44

Martin Håstrup skrev:

> er den en måde - således at man kan undgå at de mange
> PHP-fejlmeddelelser vises i brugerens browser? Dette af hensyn til
> brugervenlighed/usability på mit site.

Sæt et snabel-a foran funktionen, der udskriver en fejlmeddelelse.
Samtidig kan du så bruge din egen fejlfunktion, hvis funktionen
returnerer falsk:

@fopen($fil, "r") or minEgenFejlfunktion("Det lykkedes ikke at åbne
\$fil.");

--