PHP og javascript
Fra : Bjorn Andersen

Dato : 16-11-01 05:48

Hej, håber der er nogle der kan løse mit problem.

Hvordan får man variabler fra et javascript over i php så man kan arbejde
med dem?

/Bjørn

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-11-01 06:07

> Hvordan får man variabler fra et javascript over i php så man kan arbejde
> med dem?

Reloader siden, med strengene fra JavaScriptet i en querystring.

Mvh

Johan

Fra : Christian Schmidt

Dato : 16-11-01 18:27

Johan Holst Nielsen wrote:

> Reloader siden, med strengene fra JavaScriptet i en querystring.

Fx

<script type="text/javascript">
var x = 'et eller andet'
var y = 'et eller andet andet'

location.href = 'fil.php?x=' + encode(x) + '&y=' + encode(y)
</script>

Christian

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 16-11-01 18:28

Tak for hjælpen

/Bjørn

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 17-11-01 07:56

"Christian Schmidt" <christian@schmidt.net>:

> location.href = 'fil.php?x=' + encode(x) + '&y=' + encode(y)

Øh, her mente du selvf. urlencode() og ikke encode(), ikke? ;)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-11-01 16:47

On Sat, 17 Nov 2001 07:55:30 +0100, "Mogens Meier Christensen"
<mmc@nospam.dk> wrote:

>Øh, her mente du selvf. urlencode() og ikke encode(), ikke? ;)

Den del af koden var Javascript, og da er encode() fin nok.

--
- Peter Brodersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-11-01 18:01

Peter Brodersen skrev:

> Den del af koden var Javascript, og da er encode() fin nok.

Er du sikker? Hverken Konqueror eller Mozilla vil kendes ved
JavaScript-funktionen encode(). Er I sikre på, I ikke mener escape(),
som er det samme som PHPs rawurlencode?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-11-01 03:17

On Sat, 17 Nov 2001 18:01:25 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>Er I sikre på, I ikke mener escape(),
>som er det samme som PHPs rawurlencode?

escape(), selvfølgelig. For meget rødvin.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Schmidt

Dato : 17-11-01 18:01

Mogens Meier Christensen wrote:

> Øh, her mente du selvf. urlencode() og ikke encode(), ikke? ;)

Ved nærmere eftertanke mener jeg faktisk ingen af delene.

Jeg mener derimod escape(), som er Javascript-ækvivalenten til PHPs
urlencode.

Christian

Fra : Bjorn Andersen

Dato : 18-11-01 20:29

Hej
Hvad nu hvis jeg ikke reloader siden?
Jeg har:

<script type="text/javascript">
screenheight = screen.height
screenwidth = screen.width
</script>

Kan jeg så ikke sætte $screenheight = screenheight ? f.eks.
eller
$h = screenheight
Så jeg kan sætte det ind i databasen?

/Bjørn

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-11-01 20:46

"Bjorn Andersen" <admin@sonderborgby.dk> wrote in message
> Hvad nu hvis jeg ikke reloader siden?

Du kan ikke sende noget til en side, når først du er begyndt at sende
den.

> Så jeg kan sætte det ind i databasen?

Det behøver du jo ikke gøre med samme (instans af det) script.

Du kan fx. indsætte noget sjov som dette:
<script type="text/javascript">
image = new Image()
image.url =
'http://eksempel.dk/gem_skærmstørrelse_i_databasen.php?width=' + width +
'&height=' + height
</script>

Er ikke lige 100% sikker på syntaxen, men du forstår forhåbentlig
meningen.

Javascriptet vil forsøge at hente et billede. Om der rent faktisk kommer
et billede er ligegyldigt, da det aldrig bliver brugt. Men du har fået
sendt skærmstørrelsen til serveren.

--
Mvh.

Niels Andersen