Interaktion med database via Palm
Fra : alwresuihalert

Dato : 15-11-01 23:54

Hvis man har en Apache server med PHP og en MySQL database og ønsker at
redigere i databasen via en Palm Pilot, hvordan kan det så gøres?
Opdateringen skal foregå ved HotSync og ikke i real time. Fx kunne man bruge
e-mail, som er indbygget i PalmOS. Man skriver noget kode i en email "til
databasen" evt. efter en skabelon og den bliver så sendt til Apache serveren
ved HotSync.

Men det er ikke helt optimalt, da det er meget begrænset hvad man kan med en
email og det virker ikke "rigtigt". Det må kunne gøres bedre.

Jeg forestiller mig en offline browser til Palm med en formular, som man kan
udfylde og på den måde fylde værdier på databasen. Er der nogle der har
ideer?

P.S. Jeg er ikke helt sikker på at man nødvendigvis skal bruge PHP.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 16-11-01 00:04

"alwresuihalert" <lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> skrev

> P.S. Jeg er ikke helt sikker på at man nødvendigvis skal bruge PHP.

så spørg i dk.edb.database, der hører dit spørgsmål nok mere hjemme... måske
er der endda nogen, der har haft samme tanke som dig

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-11-01 05:00

"alwresuihalert" <lkjhlkjhliu@trdtdtrcv.com> skrev i en meddelelse

> Jeg forestiller mig en offline browser til Palm med en formular, som man
kan
> udfylde og på den måde fylde værdier på databasen. Er der nogle der har
> ideer?

Jeg har selv puslet lidt med den samme tanke om "on the road" klienter, men
mine overvejelser går mere i retningen af noget WAP halløj. Jeg har dog ikke
styr på de tekniske muligheder mellem PHP og WAP endnu, men måske var det
også en ide for dig...?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : alwresuihalert

Dato : 17-11-01 02:31

snip
> [...]
ikke
> styr på de tekniske muligheder mellem PHP og WAP endnu, men måske var det

Ja, men ikke i denne situation. Dem der skal bruge databasen har allerede
Palms men inge WAP telefoner. Ellers ville det selvfølgelig have været meget
lettere med WAP - det er jo online.

Fra : Christian Schmidt

Dato : 16-11-01 18:17

alwresuihalert wrote:

> Hvis man har en Apache server med PHP og en MySQL database og ønsker at
> redigere i databasen via en Palm Pilot, hvordan kan det så gøres?

Prøv at kigge på AvantGo.

AvantGo er en offline-browser til (specialkonstruerede) websider, der
understøtter HTML-formularerer i et eller andet omfang.

http://avantgo.com kan du finde udførlige vejledninger i, hvordan det
fungerer.

Christian

Fra : alwresuihalert

Dato : 17-11-01 02:33

snip

> [...]
>
> AvantGo er en offline-browser til (specialkonstruerede) websider, der
> understøtter HTML-formularerer i et eller andet omfang.

Jeg havde selv avant go i et stykke tid. Mon den kan gemme flere
forespørgsler (at man kan udfylde den samme formular flere gange)? Måske.
Jeg tror det er en god idé.