Tiscali og uden-om-router løsningen..
Fra : Lars

Dato : 15-11-01 20:41

Hej NG,

Kan man med Tiscalis ADSL koble computeren til uden om routeren som man kan
med nogle af de andre løsninger (BB|ADSL, NE2 etc.)?

Mvh,

Lars

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-11-01 20:43

In article <3bf41a91$0$349$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Lars wrote:

> Kan man med Tiscalis ADSL koble computeren til uden om routeren som man kan
> med nogle af de andre løsninger (BB|ADSL, NE2 etc.)?

Ja, de leverer også en modem-løsning

--
Andreas Plesner Jacobsen | <Culus-> libc6 is not essential :|

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 16-11-01 18:39

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Ja, de leverer også en modem-løsning

Men det er kun til usb, ik ?

Jeg har netop opsagt min tiscali forbindelse fordi de ikke kan levere
ethernet modem. Mit firma's ipsec løsning kræver at man kan tilslutte en ren
ethernet router.

Jeg er egentlig ked af at skulle bruge en anden leverandør når jeg har været
kunde hos is/wol/tiscali, længe før der var noget der hed 1049.

> --
> Andreas Plesner Jacobsen | <Culus-> libc6 is not essential :|

--
Svend

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-11-01 12:16

In article <Ag4J7.23$%Y6.507@news.get2net.dk>, Svend Jørgensen wrote:

> Men det er kun til usb, ik ?

Jo.

> Jeg har netop opsagt min tiscali forbindelse fordi de ikke kan levere
> ethernet modem. Mit firma's ipsec løsning kræver at man kan tilslutte en ren
> ethernet router.

Hvorfor? Det er da bare at fyre en IPsec klient op på din PC

--
Andreas Plesner Jacobsen | Pournelle must die!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-11-01 06:37

On Fri, 16 Nov 2001 09:39:08 -0800, "Svend Jørgensen" <svende@nospam.dk>
wrote:

>Jeg har netop opsagt min tiscali forbindelse fordi de ikke kan levere
>ethernet modem. Mit firma's ipsec løsning kræver at man kan tilslutte en ren
>ethernet router.

Fra Tiscali routerne får du ethernet, på den kan du sætte en
ether-ether routter på.
Så skal du bare sætte Tiscali routeren til at virke som en bro, ved at
sende alt trafik til en bestemt IP, næmlig den du giver ether-ether
routeren.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-11-01 10:33

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse
> Så skal du bare sætte Tiscali routeren til at virke som en bro

Kan man det uden at der skal ændres noget i Tiscali's opsætning?

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-11-01 11:08

On Sat, 17 Nov 2001 10:33:17 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Kan man det uden at der skal ændres noget i Tiscali's opsætning?

Jeg mener at de kan ændre frit i opsætning af routerne, så der skulle
vel ikke være noget i vejen for at sætte routeren til at sende alt
indkommende til en bestemt IP på dens LAN side, da det er med ethernet
grænseflade skulle der vel ikke være noget i vejen med at sætte en
ether-ether router på den første router?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-11-01 11:18

> Jeg mener at de kan ændre frit i opsætning af routerne

Jeg mente ændring i de centrale routere

> der skulle
> vel ikke være noget i vejen for at sætte routeren til at sende alt
> indkommende til en bestemt IP på dens LAN side

Det er jo heller ikke bridging.
Så snart vi snakker IP-adresser er det routing

Fra : Lars

Dato : 18-11-01 20:03

> Ja, de leverer også en modem-løsning

Jeg tænkte mere at man kan bruge det med enten en router (til NAT, flere
computere, internt internet deling) eller ved at sætte 'stikket' direkte i
net-kortet og så få direkte adgang med en ekstern IP adresse uden at skulle
ændre sin forbindelse. Det kan BB|ADSL som jeg forstår det (som udgangspunkt
sættes der et stik direkte i computeren, men det er muligt at sætte en
router på).

Mvh,

Lars