Sikkerhed med access ?
Fra : Johannes Veje

Dato : 15-11-01 19:45

Jeg vil gerne spørge, hvor stor er risikoen for at der er nogle der kan få
adgang til mine databaser (altså dovnloade dem) ? Og hvad kan man gøre for
at beskytte sig mest muligt ?

på forhånd tak
Johs.Veje

Fra : Dennis

Dato : 15-11-01 22:20

Johannes Veje wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> at beskytte sig mest muligt ?
>
> du kan gøre sådan at man ikke kan DL en access database i IIS5......hvis
det altså er det du bruger

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-11-01 09:13

Johannes Veje wrote in news:9t12bg$2nrp$1@news.cybercity.dk:

> Jeg vil gerne spørge, hvor stor er risikoen for at der er nogle der kan
> få adgang til mine databaser (altså dovnloade dem) ? Og hvad kan man
> gøre for at beskytte sig mest muligt ?

der er flere måder at gøre det på. Du kan give din database et mærkeligt
navn ... så svarer risikoen for at nogen downloader den til risikoen for at
nogen gætter dit password.

Du kan også lægge din database udenfor "webscope" ... dvs du laver en bib-
struktur på din server, der minder om denne

d:\
- inetpub
- database
- wwwroot

og så lader du dit virtual dir pege ned i din wwwroot-folder. Dermed sikrer
du dig, at databasen ikke er tilgængelig for webtrafik. Du skal så blot
huske på, at din konto IUSR_<maskinnavn> har læse/skriverettighed til
databasefilen - og vist nok også selve database-bibbet.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Boycot meningsmålingerne ved enten at sige nej - eller lyv !

Fra : JH

Dato : 16-11-01 13:05

>hvad kan man gøre for at beskytte sig mest muligt ?

Få din udbyder til at oprette et dir udenfor web-root.

Fra : Knud Westdorf

Dato : 16-11-01 17:58

Hej Johannes

Det afhænger meget af server-opsætningen. Det er muligt at lægge dine
databaser i et bibliotek, der ikke er adgang til fra Nettet. En anden
mulighed ville være at lave ODBC-datakilder til dem, hvis du selv har adgang
til serveren.

Skriv evt. lidt mere om dit "miljø", - så kan jeg/gruppen måske komme med
noget mere konkret.

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk
www.jirty.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-11-01 14:19

"Johannes Veje" <jv-data@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> adgang til mine databaser (altså dovnloade dem) ? Og hvad kan man gøre for

Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg har hørt at man kan omdøbe filen .asp , og
stadig anvende det som en access db.