I_USR rettigheder uden IIS
Fra : Mads M.

Dato : 15-11-01 18:48

Hej NG

Jeg er ved at assigne rettigheder til PHP4, og i manualen står at jeg
skal grante read/write på forskellige ting med I_USR kontoen. Den har
jeg bare ikke, måske fordi IIS ikke er installeret. Det er en w2k
maskine.

Er der nogen der ved om jeg kan bruge/oprette en anden bruger eller om
jeg kan komme om ved det på en anden måde?

/mads

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 16-11-01 09:27

"Mads M." <waup@punkass.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der ved om jeg kan bruge/oprette en anden bruger eller om
> jeg kan komme om ved det på en anden måde?

Mon ikke du bliver nødt til at installere din server-software før du kan
komme videre.

Hvis du ikke bruger IIS, skal du vel tildele rettighederne til den bruger,
der fungerer som bruger af maskinen, når man logger ind fra internettet.

Den må have et navn, som må stå i manualen.

Carsten Nielsen

Fra : Mads M.

Dato : 16-11-01 09:51

On Fri, 16 Nov 2001 09:27:05 +0100, "Carsten Nielsen"
<carsten.nielsen32@skolekom.dk> wrote:

>Mon ikke du bliver nødt til at installere din server-software før du kan
>komme videre.

Jeg synes bare det virker mystisk at man SKAL installere IIS for at
køre med en anden webserver..

>Hvis du ikke bruger IIS, skal du vel tildele rettighederne til den bruger,
>der fungerer som bruger af maskinen, når man logger ind fra internettet.
>Den må have et navn, som må stå i manualen.

Jep. Det er den I_USR_<maskinnavn>, som der ikke findes. Og ikke står
nærmere beskrevet i manualen...

Mvh
Mads

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-11-01 10:52

> Jeg synes bare det virker mystisk at man SKAL installere IIS for at
> køre med en anden webserver..

Måske fordi det er I_USR er en IIS-ting?
Eller også er det en Windows-ting der kræver IIS?

Jeg aner ikke hvad det er, har aldrig hørt om det...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mads M.

Dato : 16-11-01 12:07

On Fri, 16 Nov 2001 10:51:31 +0100, "Niels Andersen"
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Måske fordi det er I_USR er en IIS-ting?
>Eller også er det en Windows-ting der kræver IIS?

Det viser sig at være en konto, der kommer når man installerer IIS.
Det har jeg gjort nu. Tak for indslagene..

/Mads