X authentication
Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-11-01 17:07

Hejsa

Er der nogen der ved hvordan man kan tillade bestemte personer at bruge X og
andre ikke?

Lars

Fra : Peter Makholm

Dato : 15-11-01 17:14

"Lars Stokholm" <L@rsSt.dk> writes:

> Er der nogen der ved hvordan man kan tillade bestemte personer at bruge X og
> andre ikke?

Opret en gruppe og tilføj personernerne der må bruge X til denne
gruppe. Lad X-serveren være i samme gruppe og giv den
brogerrettighederne 0750.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-11-01 17:45

Jeg tror jeg skal specificere lidt mere.

Der er ikke fysisk adgang til maskinen. Brugerne har deres egne Xservere
(via windows), der så connecter til maskinen vi xdmcp.

Så det hjælper mig vel ikke at ændre rettigheder på maskinens X server fil?
Eller hva'....

Lars

PS: RH72 der bruger kdm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 15-11-01 17:15

Jeg skulle måske også lige fortælle at det er på en RH72, hvor jeg bruger
KDM med xdmcp.

Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-01 17:34

Den Thu, 15 Nov 2001 17:14:48 +0100 skrev Lars Stokholm:
>Jeg skulle måske også lige fortælle at det er på en RH72, hvor jeg bruger
>KDM med xdmcp.

Så skal du nok lige finde ud af hvilket script KDM kører før den kalder
brugerens .xsession, og så checke på brugeren deri.

alternativt kan du smide en "exit" i brugerens .xsession, og håbe på de
ikke opdager det, og sletter den.

--
Det skete i de dage i november engang
at de første kataloger satte hyggen igang