Printer HP 5L - defekt
Fra : Lars kvorning

Dato : 15-11-01 16:00

Hello NG!

Min far har en HP 5L printer som han altid har været rigtig glad for.

Men nu virker den pludselig ikke mere. Kan nogle hjælpe mig og svare på hvad
der skal laves ved den?

Følgende symptomer:
Når man sætter strøm til den, plejer den lige at snore 2-3 sekunder. Nu skal
man lytte godt efter, så kan man lige høre den prøver at starter en motor
op, men giver op med det samme. Alle tre lamper på fronten lyser.

På forhånd tak!

Hilsen Lars Kvorning

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 15-11-01 16:11

"Lars kvorning" <kvorning@nospam.dk> skrev

> Men nu virker den pludselig ikke mere. Kan nogle hjælpe mig og svare på
hvad
> der skal laves ved den?

Godt spørgsmål.
Nu har jeg desværre ikke manualen til en 5L'er foran mig, men så vidt jeg
husker, står der i den listet hvad fejlkoderne, som printeren signalerer
ved at tænde for en eller flere af de tre dioder, betyder. Hvis du er
heldig, er der bare tale om en defekt toner.

mvh
Peter

Fra : Lars kvorning

Dato : 15-11-01 16:35

Hej!

Tak for dit svar!

Jeg sidder netop nu og læser i manualen - uha det er noget skidt:
"Hardware-fejl"

Jeg har prøvet med en anden toner.

Hilsen Lars

Fra : Stine

Dato : 15-11-01 21:31

hvis du er heldig, er et gear eller driv rem gået ud af hak sidder i klemme.
Tjek det lige ??

Fra : Lars kvorning

Dato : 16-11-01 08:20

Jeg har også på fornemmelsen, at der et eller andet som gør at skidtet ikke
kan køre rundt.
Jeg kunne forestille mig, at der har siddet et stykke papir fast for min
far. Han har så bare lige hevet hårt i papiret for at få det ud. Så er et
eller andet blevet skev eller knækket.

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 15-11-01 22:01

"Lars kvorning" <kvorning@nospam.dk> wrote in message
> Hej!
>
> Tak for dit svar!
>
> Jeg sidder netop nu og læser i manualen - uha det er noget skidt:
> [...]
klip

sidder selv lige med manualen og må give dig ret prøv at pille power fra i
15 min eller mee og hvis de stadig lyser så ring efter en teknikker eller
brug den som bogpresse