Instalering af MB og processor for første ~
Fra : Jakob

Dato : 15-11-01 14:46

Hej, jeg har lige købt et Aopen ax4bs pro MB og en P4 1,5 ghz processor. Jeg
har aldrig prøvet at installere et motherboard, er der nogen der har nogle
gode råd i den forbindelse?

På forhånd tak

Jakob

Fra : Leony

Dato : 15-11-01 16:17

"Jakob" <mosen19@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> har aldrig prøvet at installere et motherboard, er der nogen der har nogle

Læs manualerne grundigt.
Hvis du er i tvivl så spørg i butikken hvor du købte det eller i en af
grupperne.
God fornøjelse det er ikke så svært.

Leony

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-11-01 17:21

> Hej, jeg har lige købt et Aopen ax4bs pro MB og en
> P4 1,5 ghz processor. Jeg har aldrig prøvet at installere
> et motherboard, er der nogen der har nogle> gode råd i
> den forbindelse?

HUSK at sætte skruerne (der skal i kabinettet) i de rigtige
huller, sættes de ved siden af kan de kortslutte nogle
komponenter.
Pas på med statisk elektricitet og brug helst ikke
magnetiske skruetrækkere.
Hav godt med lys til arbejdet og tænd ikke (eller sæt
strøm til), før du 110% sikker på at alt sidder som det
skal - dobbelttjek gerne alle kabler mv.

Mvh.
Mikael

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-11-01 18:18

On Thu, 15 Nov 2001 17:21:11 +0100, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>...og brug helst ikke magnetiske skruetrækkere.

Hvorfor ikke?

--
Jens

Famous Last Words #57: "That could never happen here..."

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-11-01 18:40

> Hvorfor ikke?

Det var et råd jeg fik da jeg startede, noget med
magnetismen interfererer med et eller andet !?!

Hvorfor ikke bare være heeelt sikker

Mvh.
Mikael

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-11-01 19:11

On Thu, 15 Nov 2001 18:39:43 +0100, "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Det var et råd jeg fik da jeg startede, noget med
>magnetismen interfererer med et eller andet !?!

Kompasset?

>Hvorfor ikke bare være heeelt sikker

Fordelen ved magnetiske skruetrækkere er at de holder på skruerne så
de ikke ender mærkelige steder nede i ormegården.

--
Jens

I'd enjoy the day more if it started later.

Fra : // Overby

Dato : 15-11-01 19:14

> Det var et råd jeg fik da jeg startede, noget med
> magnetismen interfererer med et eller andet !?!
>
> Hvorfor ikke bare være heeelt sikker

Det er rigtigt.... Hvis du nu får spasmer og din hånd begynder at bevæge sig
i små cirkler rimelig hurtigt, vil den magnetisk skruetrækker inducerer en
strøm, der måske kan kortslutte noget.....

Daniel

Fra : Jakob

Dato : 16-11-01 12:58

Tak for rådene, nu er det bare at prøve dem af.