TDC og CC
Fra : Martin Rømer

Dato : 15-11-01 13:49

Eftersom jeg nu er rimelig træt af Tdc´s service har jeg nu besluttet af
prøve CC, men forudsætter det ikke jeg har noget rå kobber ledigt på min
adresse.

Nogen der har gode erfaringer med CC, eller skulle jeg måske prøve WOL i
stedet for.

Mvh Martin

Fra : Simon Pedersen

Dato : 15-11-01 14:07

"Martin Rømer" <martin_roemer@mail.tele.dk> wrote in message
> Eftersom jeg nu er rimelig træt af Tdc´s service har jeg nu besluttet af
> prøve CC, men forudsætter det ikke jeg har noget rå kobber ledigt på min
> adresse.

Du kan blive etableret hos CC på rå kobber samt på delt kobber.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : Gregers Petersen

Dato : 15-11-01 15:10

"Simon Pedersen" <udvis.en@muhamedaner.dk> wrote in message
> Du kan blive etableret hos CC på rå kobber samt på delt
kobber.

Jeg tror nu de fleste folk benytter sig af _rå_ kobber
(Har i hvertfald aldrig hørt om at TDC tilbereder kobberet)

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-11-01 18:18

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> skrev i en
meddelelse news:6%PI7.2601$Bs1.504316@news000.worldonline.dk...
> kobber.
> Jeg tror nu de fleste folk benytter sig af _rå_ kobber
> (Har i hvertfald aldrig hørt om at TDC tilbereder kobberet)

Kald det hvad du vil men der er både mulighed for rå kobber og delt
kobber hvor telefonien leveres af TDC på samme kobberpar

Fra : Mark Petersen

Dato : 16-11-01 12:19

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dette-Petersen.nu> wrote in message news:6%PI7.2601$Bs1.504316@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Jeg tror nu de fleste folk benytter sig af _rå_ kobber
> (Har i hvertfald aldrig hørt om at TDC tilbereder kobberet)

ja jeg foretrækker og så RÅ kobber da man aldrig ved hvor de deler kobberet (helle for starten af kablet)

gad vide om kablerne er mørnede eller om de er seje (seje kabler = seje websides)

:-/ Mark

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 15-11-01 15:31

"Martin Rømer" wrote:

> Nogen der har gode erfaringer med CC, eller skulle jeg måske prøve WOL i
> stedet for.

CC er udemærket (Har selv 256/128), men deres news er ikke noget at råbe
hurra for. De udenlandske grupper jeg benytter er 12-15 timer forsinket mht.
opdateringer

Jeg ville vælge Tiscali(WOL) hvis de begge to er på din lokal central - det
eneste som taler for CC i forhold til Tiscali er deres Boost og deres abbn.
med højere hastighed i weekenderne.

Mvh

Bruno

Fra : Simon Skals

Dato : 15-11-01 15:51

It seems iddqd@worldonline.dk wrote:
>Jeg ville vælge Tiscali(WOL) hvis de begge to er på din lokal central - det
>eneste som taler for CC i forhold til Tiscali er deres Boost og deres abbn.
>med højere hastighed i weekenderne.

- og det eneste der taler for Tiscali i forhold til Cybercity er
deres newsservice?

Den virkelige verden er nok lidt mere nuanceret, og der skal nok
være mange mennesker, som fokuserer på helt andre ting.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-11-01 10:33

Simon Skals wrote:

> [...]
>
> Den virkelige verden er nok lidt mere nuanceret, og der skal nok
> være mange mennesker, som fokuserer på helt andre ting.

Nu er et indlæg man skriver jo per definition ens egen mening så der kan
selvfølgelig være andre som mener noget andet

Jeg vil da gerne uddybe hvorfor jeg ikke ser andre forskelle eller skal vi sige
nævnevædige forskelle.

Begge firmaer levere en 256/128 med en Cisco 677 router.

Jeg har ikke haft problemer med hverken den CC forbindelse jeg har derhjemme
eller den Tiscali forbindelse jeg benytter på mit arbejde.

Det skal dog røbes at Tiscali har meget goodwill hos mig, men det er mere
basseret på at jeg har været kunde hos dem siden IS dagene. Faktisk oplever jeg
ikke den store forskel på Tiscali og CC, men begge firmaer er jo også en lille
del af en stor organisation.

Mvh

Bruno

Fra : Simon Skals

Dato : 16-11-01 11:16

> [...]
>ikke den store forskel på Tiscali og CC, men begge firmaer er jo også en lille

Cybercity er ikke en del af en større organisation. Virksomheden
er ejet af en række investorer, heraf nogle fra det store udland,
men som ISP er Cybercity ikke forbrødret med internetudbydere i
andre lande.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-11-01 15:35

Simon Skals wrote:

> [...]
> er ejet af en række investorer, heraf nogle fra det store udland,
> men som ISP er Cybercity ikke forbrødret med internetudbydere i

Det er rigtig at CC ikke er en del af en international ISP, men CC er ejet af nogle
store organisationer så på den måde kan de da kun siges at være en del af noget
større. (En af ivestorerne administrere fx. investeringer for 557 milliarder $)

Se blot: http://www.cybercity.dk/about_cybercity/investors/

Under alle omstændigheder så mente jeg det også mere som kontrast til de gode gamle
IS dage.

Mvh

Bruno

PS. Simon - skrev du en gang for PCP? Synes at kunne genkende dit navn fra dengang.

Fra : Simon Skals

Dato : 16-11-01 16:32

> [...]
>større. (En af ivestorerne administrere fx. investeringer for 557 milliarder $)

Jeps, men det er stadig en radikal anderledes konstruktion ift. fx
Tiscali.

Ikke at det har nogen relevans for de to ISP'ers produkter,
service, mm. i øvrigt.

>PS. Simon - skrev du en gang for PCP? Synes at kunne genkende dit navn fra dengang.

Ja, det gjorde jeg.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jegor Hjalteged

Dato : 16-11-01 16:53

Knallerten Simon Skals wrote:

> Ja, det gjorde jeg.

Var det også dig der skrev som "Hesten Hans" i Pige Special. Synes at
kunne genkende dit navn og stil fra dengang.

--
Jegor Hjalteged
Filantrop, purist og svin

Fra : Simon Skals

Dato : 16-11-01 17:10

It seems Jegor Hjalteged wrote:

>Var det også dig der skrev som "Hesten Hans" i Pige Special. Synes at
>kunne genkende dit navn og stil fra dengang.

Nej, i PS og Classic Rapport skrev jeg som Zamme Röha.

Du husker sikkert især historien "Når mor skulle i bad, fik vi
vandskade".

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 16-11-01 17:28

It seems Simon Skals wrote:
> Du husker sikkert især historien "Når mor skulle i bad, fik vi
> vandskade".

Det var det vist i samme nummer som "Koldt vand og gevaldig skrumpning"

--
Kasper Mejlgaard, TCC Frascati