Mini-netværk med to pc ? (Manglende punkt ~
Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-11-01 13:31

Jeg har lige lavet et mini-netværk beståend af to pc, en stationær Compaq
og en bærbar Acer, der er forbundet med et crossed netkabel.

Netværket fungerer godt nok "den ene vej", hvilket betyder at jeg fra den
bærbare sagtens kan få adgang til filer/mapper på den stationære. Jeg har
givet adgang ved at "dele" mapper på den stationære ved hjælp af den mini-
menu, der kommer frem, når man klikker på mappen med den modsatte
musetast.

Problemet er at når jeg klikker med den modsatte musetast på den bærbare,
kommer der ikke noget punkt der hedder "Deling" frem på mini-menuen.

Begge pc'er bruger WinME og og netværk er installeret via "Guiden Hjemme-
netværk" under "Tilbehør".

Hvordan kan jeg dele den bærbares mapper, når jeg ikke får punktet "Deling"
frem ved klik med modsatte musetast på en mappe i den bærbare ?

På forhånd tak for hjælpen.

Claus

Fra : MJ

Dato : 15-11-01 14:35

> Problemet er at når jeg klikker med den modsatte musetast på den bærbare,
> kommer der ikke noget punkt der hedder "Deling" frem på mini-menuen.

Du skal ind i kontrolpanel -> netværk og her skal du angive om andre skal
have adgang til dine filer og/eller printere.

Vær opmærksom på at hvis du aktivere deling over tcp/ip protokollen, kan
andre få adgang over internet. Brug evt. en anden protokol til din "lokale"
trafik.

MJ

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-11-01 17:26

"MJ" <no_mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre få adgang over internet. Brug evt. en anden protokol til din "lokale"

Ja, efter at have sat et flueben dér og genstartet kom der også "Deling" frem i menuen.

Tak for hjælpen !

Claus