PII-300 Mhz contra Celeron 400 Mhz
Fra : --=BGN=--

Dato : 15-11-01 11:34

PII-300 Mhz-512 cache contra Celeron 400 Mhz-128 cache, begge Slot-1 ?
Jeg står og skal samle en computer med én af ovenstående CPU´er, men kan
ikke rigtig bestemme mig til hvilken jeg skal bruge. Motherboardet er et
ASUS m. BX-chipset og der kommer 128MB RAM.
Hvilken én af ovenstående CPU´er arbejder bedst og hurtigst?

Bo

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-11-01 11:47

Det kommer an på hvad du skal bruge den til...

P2 er nok den bedste og mest stabile, men Celeron'en vinde rjo lidt på
MHz...

Jeg ville nok tage 300 MHz og clocke bussen til 112 hvis du kan. Normalt
sage man at en Celeron skulle være 66-100 MHz hurtigere en P2'en for at
hamle op med den, men en P2 med overclocket bu på 336 MHz (3x112) ville jeg
klart foretrække frem for en Celeron 400, medmindre du kan smide Celeron'en
op på 75 MHz bus også og derved nå 450 MHz (6x75)... Begge disse hastigheder
skulle være til at nå uanset resten af hardwaren og volt på processoren
eller andet køling.

Lidt svært valg, men til det meste ville jeg nok tage P2'eren.

Jonny.

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 15-11-01 12:00

"Jonny Jensen" <a@b.com> wrote in message news:3bf39d36$0$87795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det kommer an på hvad du skal bruge den til...
>
> P2 er nok den bedste og mest stabile, men Celeron'en vinde rjo lidt på
> MHz...
>
> Jeg ville nok tage 300 MHz og clocke bussen til 112 hvis du kan.

En P2-300 kører da også med 66 på bussen. Jeg tror nok den
første P2 med 100 MHz fsb er 350'eren.

> Lidt svært valg, men til det meste ville jeg nok tage P2'eren.

Jeps - det ville jeg også og så forsøge at køre den ved 4.5 (låst)
gange 100 MHz = 450 MHz - det er set mange gange før.

/Jakob

Fra : Michael Thomsen

Dato : 15-11-01 12:08

P2 frem for Celeron!

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-11-01 16:00

> Jeg ville nok tage 300 MHz og clocke bussen til 112 hvis du kan.

En P2-300 kører da også med 66 på bussen. Jeg tror nok den
første P2 med 100 MHz fsb er 350'eren.

OK, mente det var fra 300 og op, og 266 med 66 MHz. Min fejl... Min første
P2 var en 450

Jonny.

Fra : J V

Dato : 15-11-01 15:19

"--=BGN=--" <bo@bgn.dk> wrote in message
> [...]
> ASUS m. BX-chipset og der kommer 128MB RAM.
> Hvilken én af ovenstående CPU´er arbejder bedst og hurtigst?

Jeg har for nyligt testet en del med min P2 350Mhz som enten P2 393Mhz
(3,5x122) eller 466Mhz Celeron (3,5x133mhz minus L2 cache)
I sisoft Sandra vandt 466Mhz rimeligt klart, men i 3Dmark2001 vandt 393Mhz
overlegent!
Så benchmark programmerne er lidt uenige om 'rigtig og forkert'. Så deeeeet!

Med venlig hilsen
Jens Vejmand

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 16-11-01 10:03

> Jeg har for nyligt testet en del med min P2 350Mhz som enten P2 393Mhz
> (3,5x122) eller 466Mhz Celeron (3,5x133mhz minus L2 cache)

Hvad er det for en celeron du kan stille på multiplieren på?
Hvis ikke du har stillet på multiplieren må det jo være en celeron
233 - men findes den overhovedet?

/Jakob