Killing
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 15-11-01 07:53

Hej

Jeg har en killing på 13 uger han går og siger nogle sjove lyde som en
kalkun er der nogen der kan fortælle mig hvad det betyder.Og hvorfor han
skraber omkring maden.

Fra : Birgitte

Dato : 15-11-01 10:13

Hejsa. Du skriver ikke rigtig noget om hvilken killing "race" ???
Jeg kan fortælle dig at mange racer snakker meget.
Det at han skraber omkring madskåle, er et gammel overlevelses teknik.
Ude i naturen især for Maine Coon og Norsk Skovkat, drikker de af små søer
og pytter, de skraber lidt i vandet for at få snavs og blade væk, men de
skraber også på isen der danner sig på pytterne i den kåle tid, for at få
isen til at bryde, så de kommer ned til ren vand.
Det ligger stadigvæk i genet og er mere udpræget ved nogen katte.
Vi havde en kat for flere år tilbage, som resulut skulle trække rundt med
vandskålen i hele boligen, hun sjaskede og legede med vand, som vi aldrig
har set det før.
Håber du kan bruge dette svar til noget.
Mange miauuer fra Birgitte
DK. True Trust
www.truetrust.dk
sten@truetrust.dk

---

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 18-11-01 11:19

In <3bf385bf$0$25376$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Birgitte wrote:

> Hejsa. Du skriver ikke rigtig noget om hvilken killing "race" ??? Jeg
> kan fortælle dig at mange racer snakker meget. Det at han skraber
> omkring madskåle, er et gammel overlevelses teknik.

   Begge vores misser gør det - almindelige rundstrikkede fra mormors
bedste mormis :) Som forresten osse gør det. Desuden skraber de som gale
alle andre steder end i bakken. Eller Oscar gør det. Mulle er lidt mere
fredelig i sine bestræbelser på at dække mad og efterladenskaber til ;)

--

Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 15-11-01 10:42

"Ivan Nielsen" <ivan@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Hej
>
> Jeg har en killing på 13 uger han går og siger nogle sjove lyde som en
> kalkun er der nogen der kan fortælle mig hvad det betyder.Og hvorfor han
> skraber omkring maden.

Ørhm... Hvordan siger en kalkun?!

de to af vores katte siger ind imellem nærmest som en ko (mwuuuu) og den tredie
som en due (mrrruu) er der en af disse lyder der er kalkunsk?

Hilsen
Lisbeth
~ http://cutiecats.tripod.com ~

--