E-Smith ProFtp ADSL Hastigheds problemer
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-11-01 08:20

Jeg sidder med et stort problem.

på min e-smith server som fungere som router/firewall/ftp/http/mail
osv.....har jeg et problem med hastigheden specielt under ftp.

den bruger proftp, og jeg har en 2048/512 proacess fra teledk (de d*mme
sv*n)

når jeg er den eneste logget på serveren så har jeg typisk 210 i upload (ul)
og 60(dl) kb/s hvis jeg kun foretager mig en af delene.
er vi 2 der ul til serveren så ligger den den samlet båndbredde også på ca
210. men hvis jeg ul og den anden dl, så har jeg ligepludselig kun 90 kb/s
og nedaf typisk ender det med en 30kb/s....hvorimod ham der henter fra
serveren har de fulde 60kb/s

det er som om ham der dl fra serveren har første prioritet, eller at når jeg
ul, så kan min klient ikek få kontrolpakkerne som skal sendes tilbage fra
serveren fordi at ham der dl har taget det meste af båndbredden ???

1. er der nogen der har en løsning på hvordan man fortæller den hvor meget
båndbredde man har.
2. er der en måde at begrænse den totale brugerens båndbredde til ftp'en så
de f.eks kun har 200/50 og den så kan bruge de sidste 10 i hver retning til
kontrol pakkerne og derved ikke kvæle hele linjen....
3. jeg vil ikke begrænse den enkelte bruger.....således hvis der kun er en
logget skal han have al båndbredde, og hvis der er 2 så skal de
dele....osv.

jeg har haft brokket mig gevaldigt til tele dk med deres adsl, og i første
omgang var der en fejl på linjen....men det er fikset nu og på min windoze
maskine kan jeg godt køre ftp med fuld knald i begge retninger.

Mvh
Lasse