LCD vs CRT
Fra : [ThE]fReAk

Dato : 15-11-01 04:28

Hejsa :c)
Jeg går og overvejer at købe ny skærm og går lidt og overvejer om det skal
LCD, men jeg har hørt at hvis jeg fx. skal spille spil som CS eller andre
3d-shooter spil for jeg nedsat performance fordi en LCD-skærm generalt er
langsommere ? Er der nogen som kan hjælpe evt. råd hvilken skærm der er god?

--
regards freak

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-11-01 08:05

> [...]
> 3d-shooter spil for jeg nedsat performance fordi en LCD-skærm generalt er
> langsommere ? Er der nogen som kan hjælpe evt. råd hvilken skærm der er

Almindelig office-programmer, internet og "blær" = LCD/TFT

Spil, film og andre ting som bevæger sig = CRT

Problemet er ikke så meget at dne er langsommere, men snarere det at
punkterne på skærmen ikke enten er tændt eller slukket men har en "fade" ud
fase, som gør at hurtigt bevægene skærmbilleder får en lidt sløret og med en
slags "skyggeffekter".

Jeg har prøvet med forskellige skærme og jeg ville da elske at have en flad
17" til at stå på bordet ved min arbejdscomputer. Men på spille pc'en bliver
det CRT. I hvertfald indtil der kommer nogle ordentlige fladskærme.

Jonny.

Fra : Uni Bull

Dato : 15-11-01 19:22

"Jonny Jensen" <a@b.com> proklamerede in

> Almindelig office-programmer, internet og "blær" = LCD/TFT
>
> Spil, film og andre ting som bevæger sig = CRT

Ovennævnte må (desværre) siges at være korrekt.
Jeg har prøvet at spille Fifa på min bærbare (nej grafikortet er ikke
problemet - GeForce2GO) og det bliver simpelthen sløret. Bevares, man kan da
godt spille, men det er bestemt ikke det samme som på en CRT. Jeg har også
prøvet at tilsluttet den bærbare en ekstern (low-budget) LCD - samme
resultat.

Jeg ved ikke om resultatet er bedre hvis man begiver sig op i Eizo-klassen -
men jeg tvivler.
Mit bud er, at der i løbet af 1-2 år kommer er afløser for TFT der vil
revolutionere monitormarkedet....
--
Uni Bull
København K

Fra : Michael Petersen

Dato : 16-11-01 10:09

Hejsa

Jeg har spillet på flere forskellige fladskærme. Nogle af de game er
elendige og kan slet ikke bruges til andre spil en 7 kabale og minestryger.
Jeg har selv købt en Viewsonic og den er ganske udemærket til spil. Jeg
spiller bl.a Q3. Den er måske ikke så god som min 17" crt men den er absolut
heller ikke dårlig. Desuden har jeg lige set en Hercules Prophet View som
skulle være "en fladskærm designet til gamere" og må indrømme at den næsten
lever op til beskrivelsen. Selvfælgelig kan den ikke fælge med en Sony g450
eller lign men den kan udemærket bruges til at spille på.

Michael

Fra : [ThE]fReAk

Dato : 16-11-01 16:03

Okay... Jeg takker mange gange for svarerne :c) Så må jeg jo nøjes med et
kæmpe monstrum af en 19" skærm... Er der nogen som så evt. kan anbefale
nogle i CRT kategorien som er goe ?? Og til rimelige penge :c)

--
regards freak