Lave en jukebox men hvordan og hvilket pro~
Fra : Jan

Dato : 14-11-01 23:06

Hej
Jeg har en gammel pc jeg kraftigt overvejer at lave om til en slags jukebox,
men er der nogen der kender nogle gode programmer, der kan forvandle min
maskine til en jukebox, hvor folk f.eks. ikke kan pille i system osv,, men
kun vælge sange og når der ikke bliver valgt skal maskinen selv vælge ???

Mvh
Jan

Fra : Suffo

Dato : 15-11-01 09:05

Måske winamp3 som er lagt ind på som objekt på en låst webside der kører
fullscreen.

Winamp3 sætter man til shuffle og crossfade, så fader den fra det ene nu
nummer til det anden.

MVH
Suffo

Fra : HelloKitty

Dato : 15-11-01 00:17

Og laver en fjernbetjening...

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk

Fra : Christian Mygind

Dato : 15-11-01 12:43

"Suffo" <not@all.dk> skrev i en meddelelse
> Måske winamp3 som er lagt ind på som objekt på en låst webside der kører
> fullscreen. [cut]

[Tøsefnis] Kreative idé, men vildt overflødig!

I Windows 9x (og 3.x, for den sags skyld) finder du i system.ini filen i
starten en linie, der heller "shell=Explorer.exe".
Det er det program, der styrer den grafiske flade i dit OS. Det BEHØVER ikke
at være explorer (i Win 9.x = startlinien m.m.) - det kunne i dit eksempel
ligesågodt være Winamp, således at linien kommer til at hedde
"shell=c:\programmer\winamp\winamp.exe".
Så starter din maskine op _KUN_ med winamp, og er dermed en winamp-jukebox.
Du kan således lave en absolut minimumsinstallation af Win95 (og derefter
fjerne yderligere 50-75% af denne instalaltion->vejledning findes på
nettet), sætte shell til winamp og voila: en jukebox!

/Chr

Fra : Suffo

Dato : 16-11-01 06:00

Geniaaalt det havde jeg ikke tænkt på tak for tippet. Det var lige det
sidste jeg manglede, til når jeg skal have lillebrors venner til at leje med
hjemme-diskoteket, som jeg nok muligvis får udbygget med nogle laser
effekter til jul Jeg savler allerede

Mvh
Suffo