Hvordan lyder dette ??
Fra : Jan

Dato : 14-11-01 23:03

Hej

Jeg vil bygge en ny maskine og har udset mig følgende

Et Noise-control kabinet fra Web-consult med fleece dæmpningsmåtter i.
En cpu cooler af mærket Silverado
Amd Athlon XP 1800
512 mb kingston ram
Microstar bundkort model KTA 266 pro2-ru
Lydkort Creative Audigy player
Harddisk IBM 75 gb (har jeg i forvejen)
grafikkort Asus Titanium 200 geforce 3

Lyder det ikke som en meget god computer ???

Mvh
Jan

Fra : MKE

Dato : 14-11-01 23:29

"Jan" <jan@surfmail.dk> wrote in message
> [...]
> Harddisk IBM 75 gb (har jeg i forvejen)
> grafikkort Asus Titanium 200 geforce 3
>
> Lyder det ikke som en meget god computer ???

Well, i bund og grund et temmelig åndsvagt ?...!!!

Hva´ - skal jeg købe en XP1800? Øhh, kan man få noget, som er fandens meget
hurtigere?

Hva´ med et ? fra en, som har brug for hjælp, og ikke der vist allerede ved
hvad godt er!?

Hvis du bare vil bekræftes tja så ta´ en sludder med en på gaden!

MKE

PS: Brug dog NG´en til noget seriøst, så folk kan blive klogere!

Fra : Jonny Jensen

Dato : 14-11-01 23:51

> [...]
> Harddisk IBM 75 gb (har jeg i forvejen)
> grafikkort Asus Titanium 200 geforce 3
>
> Lyder det ikke som en meget god computer ???

Hvis du virkelig ville prale, så tag dog en XP 1900+, lås den op og køre
2000+ på den, 1024 MB ram i stedet, EPoX 8KHA+ bundkort, et par IBM 60BXP
eller Seagate Barracuda IV og et GF3 TI500...

Audigy'en ville jeg nok holde mig langt fra... Den sluger også maskinkraft,
og til spil (som sikkert er det den skal bruges mest til?) er det aligevel
overkill...

Men helt ærlig... Hvad skal man svare til den maskine? Du ved jeg godt hvad
du vil ha.

Jonny.

Fra : Suffo

Dato : 15-11-01 09:11

> [...]
>
> Jeg vil bygge en ny maskine og har udset mig følgende
>
> Et Noise-control kabinet fra Web-consult med fleece dæmpningsmåtter i.
fint nok hvis du ikke overclocker

> Amd Athlon XP 1800
prøv hellere med 1900 den er mere stabil og den kører vist nok 1553 MHZ

> 512 mb kingston ram
jeg ville nok vælge 1 GB

> Microstar bundkort model KTA 266 pro2-ru
ASUS A7V-E 266

> Lydkort Creative Audigy player
Sejt kort

> Harddisk IBM 75 gb (har jeg i forvejen)
ok

> grafikkort Asus Titanium 200 geforce 3
Hvad med ti500 eller et almindeligt GF3

> Lyder det ikke som en meget god computer
Med nogle få modificeringer så kan det blive udmærket. Ellers snak lidt med
DELL ( www.dell.dk ) de laver nogle seje pc'er til billige penge.

MVH
Suffo

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 15-11-01 04:29

"Suffo" <not@all.dk> skrev:

> prøv hellere med 1900 den er mere stabil
> og den kører vist nok 1553 MHZ

Vrøvl, den kører 1600 Mhz.
Og hvorfor skulle en XP 1900 være mere stabil som en XP1800 ?

> jeg ville nok vælge 1 GB

Det kan Win ME og 9x ikke håndtere.

> ASUS A7V-E 266

EPoX 8KHA+.

> Sejt kort

Kun hvis man glemmer at koge det.

> ok

En fra 75GXP serien... :-/

> Med nogle få modificeringer så kan det blive udmærket. Ellers snak
lidt med
> DELL ( www.dell.dk ) de laver nogle seje pc'er til billige penge.

Jeg ville nok overveje en Compaq eller en IBM.

For at være seriøs, så syntes jeg at Jans eget forslag lyder FINT.
Husk et par kabinetblæsere, for ellers så kommer Silveradoen på
overarbejde og minimum en 350W's PSU!

--
« Mvh: »
« ®asmus »

Fra : Jonny Jensen

Dato : 15-11-01 08:07

> Ellers snak
> lidt med
>
> Jeg ville nok overveje en Compaq eller en IBM.

Jeg HÅBER at det var for sjov...

Jonny.

Fra : Pro B[ea]st

Dato : 15-11-01 20:30

"Suffo" <not@all.dk> wrote in message

> "Jan" <jan@surfmail.dk> wrote in message

> fint nok hvis du ikke overclocker

Hvad skulle forhindre ham i at overclocke? Jeg har selv et Noise Control
kabinet og en Silverado køler og der er da intet problem i at overclocke.
Pt. kører jeg med en 1400 MHz Athlon som ligger på 23 grader idle og 48
grader ved full load så der er da nok at tage af. Jeg kørte tidligere med en
Duron 750@966 MHz uden problemer.

-Christian

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 15-11-01 14:46

Jan wrote:

> Et Noise-control kabinet fra Web-consult med fleece dæmpningsmåtter i.

I forbindelse med støjdæmpning er det vigtigt at huske at dæmpe alt -
det hjælper ikke meget at købe en støjsvag CPU blæser, hvis PSU blæseren
larmer lige så meget. Mere om det senere.

> En cpu cooler af mærket Silverado

> Amd Athlon XP 1800
> 512 mb kingston ram

Hvis du vil fremtidssikre, så sæt 1GB i med det samme :)

> Microstar bundkort model KTA 266 pro2-ru

Jeg ville måske vælge et fra ASUS i stedet, men det er blot en personlig
mening om hvem der producerer boards af bedste kvalitet.

> Lydkort Creative Audigy player

Har du brug for det?

> Harddisk IBM 75 gb (har jeg i forvejen)

Når du nu køber et Noisecontrol kabinet, så ville jeg købe en Seagate
Barracuda IV disk i stedet. Det er de mest støjsvage diske på markedet
AFAIK. Jeg ville desuden investere i en NO-VIBES harddisk ramme - koster
ikke særligt meget og fjerner effektivt ressonansstøj - du kan finde dem
hos webconsult:
http://asp.webconsult.dk/varer.asp?c=nc&s=1&sc=3

> grafikkort Asus Titanium 200 geforce 3

Jeg mener at have læst at 2D kvaliteten ikke er alt for god på ASUS
kortene, hvorimod Gainward og Leadtek skulle være bedre. Ellers er et
Ti200 kort et godt valg - selvom de fleste kort påmonterer en blæser, så
skulle det ikke være nødvendigt (== mindre støj!), da reference designet
fra NVIDIA kun bruger passiv køling. Det kommer selvfølgeligt an på om
det er en god heatsink der er på kortet.

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://teameggroll.com

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 16-11-01 16:16

Jeg kan fortælle, at kun en enkelt producent har tænkt sig at lave GeForce3
Ti200 uden aktiv køling, nemlig Leadtek. Det ser jo ikke så "hurtigt" ud.

Se:
http://www.leadtek.nl/new/shared/images/ti200-big.jpg

Til dig Jan: Jeg vil HELT sikkert anbefale dig at købe LeadTek i stedet, da
ASUS bruger de nok værste blæsere på markedet.

Udover det vil jeg som andre også anbefale dig Seagate Barracuda IV - GXP60
er efter vores erfaringer ALT for støjende, og markant mere støjende end
f.eks.GXP75.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.