Cisco 677 fra Tiscali
Fra : Lars

Dato : 14-11-01 18:49

Hej NG,

Jeg overvejer at få mig en ADSL fra Tiscali.

Er der nogen som ved hvor nemt det er at ændre på UP/DOWN hastighederne hos
dem og hvad det koster?

Noget jeg gerne vil kunne er at få min faste IP-adresse givet til en af mine
PCere og derefter give DHCP adresser til andre PCere som sættes på. Jeg har
set at det er muligt med TDCs Pro@ccess (http://jth.net/proaccess/). Vil det
være det med denne router også? Evt med en af de 2 andre som Tiscali
tilbyder?

Mvh,

Lars

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-11-01 21:09

> Jeg overvejer at få mig en ADSL fra Tiscali.

Forståeligt.

> Er der nogen som ved hvor nemt det er at ændre på UP/DOWN hastighederne
hos
> dem og hvad det koster?

Det tager et par timer eller dage efter man har faxet til ADSL-afdelingen
til den er opgraderet.
Hvis du skifter til et dyrere abonnement, skal du betale prisforskellen/md i
oprettelse.

> [...]
det
> være det med denne router også? Evt med en af de 2 andre som Tiscali

Jeg forstår ikke hvad du mener. Der følger kun 1 ip adresse med til din
ADSL, og den får din router.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Lars

Dato : 14-11-01 22:31

> Jeg forstår ikke hvad du mener. Der følger kun 1 ip adresse med til din
> ADSL, og den får din router.

Ja, jeg er klar over jeg kun får en adresse, men det er muligt (med andre
løsninger) at give den til en af compterne i netværket i stedet for til
routeren og derefter lave DHCP til resten af computerne. Det ville jeg gerne
vide om man kan med den/de routere som Tiscali har også.

Mvh,

Lars

Fra : Allan Møller

Dato : 14-11-01 22:10

> [...]

det
> være det med denne router også? Evt med en af de 2 andre som Tiscali

Du får EN fast ip adresse. Routeren har indbygget DHCP til resten af
netværket.

Allan

Fra : Lars

Dato : 14-11-01 22:32

> Du får EN fast ip adresse. Routeren har indbygget DHCP til resten af
> netværket.

.... men kan jeg give den til en af PCerene og så lave DHCP til resten?

Mvh,

Lars

Fra : John Sahl

Dato : 14-11-01 23:42

"Lars" <oddperson@oddguys.com> wrote in message news:3bf2e2fc$0$356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ... men kan jeg give den til en af PCerene og så lave DHCP til resten?

Nej, det mener jeg ikke er en mulighed hos Tiscali

Jeg kan heller ikke umiddelbart se hvilke fordele der
skulle være der ved?

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 15-11-01 14:40

John> "Lars" <oddperson@oddguys.com> wrote in message news:3bf2e2fc$0$356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

John> Nej, det mener jeg ikke er en mulighed hos Tiscali

Jo, det kan man godt. I alt fald med den SOHO 77 vi fik fra CISCO.

John> Jeg kan heller ikke umiddelbart se hvilke fordele der
John> skulle være der ved?

Default går alt trafik til den ekstern IP-adresse til den interne adresse 192.168.1.2
Fordelen er at man typisk har een maskine, der altid er tændt og derfor kan
være server for alt muligt.

Hos os er 192.168.1.2 fx en linuxmaskine (gombert, en 486'er) der står i
kælderen. Den er altid tændt og er email, www og ssh server.

De øvrige maskiner kan enten have faste adresser på 192.168 nettet eller bruge
DHCP. Man kan godt sætte CISCO ruteren op til at være DHCP server.

Men jeg kunne ikke lige få det til at virke, så jeg satte gombert op til at
være DHCP server.

se www.agol.dk
--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : Lars

Dato : 15-11-01 18:21

> Jeg kan heller ikke umiddelbart se hvilke fordele der
> skulle være der ved?

At have en fuldt åben PC til alt dette som vi ikke kan gennem DHCP. Desuden
skal jeg bruge noget VPN software som skal have en ekstern IP adresse.

Mvh,

Lars

Fra : supermand

Dato : 15-11-01 18:26

"Lars" <oddperson@oddguys.com> mumlede noget i

> At have en fuldt åben PC til alt dette som vi ikke kan gennem DHCP.

hvad 'kan du ikke gennem dhcp' ?

> Desuden skal jeg bruge noget VPN software som skal have en ekstern IP
> adresse.

Well, så skal du vel kigge efter en anden løsning end topic.

Fra : Lars

Dato : 15-11-01 18:32

> hvad 'kan du ikke gennem dhcp' ?

Det var nok mest det VPN software jeg tænkte på, men det kan måske omgås på
en anden måde.

Mvh,

Lars

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 15-11-01 18:37

In article <3bf3fc50$0$736$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Lars wrote:

> Det var nok mest det VPN software jeg tænkte på, men det kan måske omgås på
> en anden måde.

Ja, få noget VPN udstyr, der understøtter IP NAT Traversal (som findes
som IETF drafts indtil videre)

--
Andreas Plesner Jacobsen | I've looked at the listing, and it's right!

Fra : alwresuihalert

Dato : 14-11-01 23:49

snip

> ... men kan jeg give den til en af PCerene og så lave DHCP til resten?

Du kan køre NAT og DHCP på en af PC'erne eller du kan lade routeren gøre
det - NAT kan den i hvert fald.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-11-01 18:29

"Lars" <oddperson@oddguys.com> skrev i en meddelelse
> ... men kan jeg give den til en af PCerene og så lave DHCP til resten?

Men hvad vil du DHCP'e af?
Hvis du giver din ene IP til din pc så har du jo ikke noget at natte
Den eneste grund til at man kan få det til at virke på en speedstream
5711 er at den router har en bug/feature

Fra : Lars

Dato : 15-11-01 18:31

> Men hvad vil du DHCP'e af?
> Hvis du giver din ene IP til din pc så har du jo ikke noget at natte
> Den eneste grund til at man kan få det til at virke på en speedstream
> 5711 er at den router har en bug/feature

Kan du ikke lave DHCP serveren på den computer som har IP adressen? Så
nærmer vi os godtnok en BB|ADSL med fast IP adresse og ICS på en PCer.

Jeg ved sgu ikke helt hvad jeg vil gøre..

- Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-11-01 18:58

> Kan du ikke lave DHCP serveren på den computer som har IP adressen? Så
> nærmer vi os godtnok en BB|ADSL med fast IP adresse og ICS på en PCer.

Jo og ja
Så skal den være tændt hele tiden

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-11-01 06:13

On Thu, 15 Nov 2001 18:57:31 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>Jo og ja
>Så skal den være tændt hele tiden

TDC har et selvstændigt ADSLmodem, men Tiscali, som det er han Lars
spørger om, har de ikke indbygget det i routeren? i såfald kan han jo
ikke køre udenom routeren uden at erstatte den med et ADSLmodem,,,

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-11-01 10:36

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@news.milli.dk> skrev i en meddelelse
> TDC har et selvstændigt ADSLmodem, men Tiscali, som det er han Lars
> spørger om, har de ikke indbygget det i routeren?

Min fejl, jeg troede lige det drejede sig om Pro@ccess i denne del af
tråden.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-11-01 13:51

Hej Ivar Madsen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> men Tiscali, som det er han Lars spørger om, har de ikke
> indbygget det i routeren?

Jo da.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : supermand

Dato : 15-11-01 00:09

> Hej NG,
>
> Jeg overvejer at få mig en ADSL fra Tiscali.
>
> Er der nogen som ved hvor nemt det er at ændre på UP/DOWN hastighederne
> hos dem og hvad det koster?

Hvis det er vigtigt for dig kunne du jo få CC - de har deres
www.adslboost.dk :)

Fra : Mikkel C. Simonsen

Dato : 20-11-01 13:01

Lars wrote:

> Hej NG,
>
> Noget jeg gerne vil kunne er at få min faste IP-adresse givet til en af mine
> PCere og derefter give DHCP adresser til andre PCere som sættes på.

Det kan hverken lade sig gøre ved Tiscali eller andre udbydere. Hvis du
giver din eneste IP til en PC, skal den også være router samt DHCP
server for de andre PC'ere. Og hvis du vil bruge denne løsning, skal du
vælge en løsning uden router. Når du kun har een ip-adresse bliver denne
brugt af routeren.

Hvis du vil have det til at virke med en router, skal du have min. 4
ip-adresser. En broadcast og en netværksadresse samt en ip til PC 1 og
en ip til routeren. Så vidt jeg ved kan du få flere ip-adresser ved
Tiscali, men jeg ved ikke hvad det koster. Men det kan ikke lade sig
gøre både at køre med faste ip-adresser og NAT samtidig med 677 routeren
- du skal alså bruge to routere...

En bedre (efter min mening) løsning ville være TDC bredbånd med to eller
flere adresser. Så kunne du bruge den ene adresse til din PC og den
anden til en router. Hvis du har brug for faste ip-adresser, kunne du
vælge TDC Pro@ccess med fire ip-adresser. Du skal så bare købe en
ordentlig router med tre ethernet porte - eller finde en gammel 486'er
og stoppe tre netkort i.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen