spore harddisk
Fra : ~~Martin~~

Dato : 14-11-01 14:19

Hej NG,
Er det muligt at spore en harddisk på et netværk via dets serienummer??

-Martin

Fra : complex@pc.dk

Dato : 14-11-01 16:18

JA
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 14-11-01 19:55

LOL

Fra : Suffo

Dato : 15-11-01 09:29

LOOOL
Mener der samme,

Suffo

Fra : ~~Martin~~

Dato : 15-11-01 23:10

Jaja gøglere. Det er nu nok nærmere mig der er ude efter en stjålen
harddisk, som vi mener er blevet stjålet af én her i bygningen. Mere siger
jeg ikke....
Har i et fornuftigt svar eller ej?

-Martin

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 16-11-01 16:07

~~Martin~~ wrote:

> Jaja gøglere. Det er nu nok nærmere mig der er ude efter en stjålen
> harddisk, som vi mener er blevet stjålet af én her i bygningen. Mere siger
> jeg ikke....
> Har i et fornuftigt svar eller ej?

Du kan ikke bare pinge en PC og så få harddiskenes ID numre tilbage, men hvis du
kan få afviklet noget analyse software på en PC vil det kunne fortælle dig et
serienummer (om det nummer så er det samme som står på en mærkat på harddisken
er så ikke sikkert).

Sagt på en anden måde - hvis du ønsker at vide om en bestemt PC er forsynet med
en bestemt harddisk så skal du forsyne maskinen med et program som kan indsamle
de nødvendige oplysninger og overføre dem til dig. Og siden du spørge om det kan
lade sig gøre så er den slags manøvre vist lidt uden for det område du normalt
beskæftiger dig med så glem det.

Mvh

Bruno

Fra : ~~Martin~~

Dato : 18-11-01 20:43

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
det kan
> lade sig gøre så er den slags manøvre vist lidt uden for det område du

Ahh, tak for et ordenlig svar.
Det er ikke mig der skal udføre opgaven. Det er min netværksadministrator og
han vidste ikke rigtig om det overhovedet var muligt.

-Martin